کد مطلب: ۲۴۲۸۹۳

رشد ۷ درصدی صادرات کشاورزی هلند با برنامه‌ریزی وزارت کشاورزی

رشد ۷ درصدی صادرات کشاورزی هلند با برنامه‌ریزی وزارت کشاورزی

هلند از جمله کشورهای اروپایی موفق در زمینه تولید محصولات کشاورزی است که دومین صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزی در جهان محسوب می‌شود. میزان صادرات محصولات کشاورزی این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی با ۷ درصد افزایش به ۹۲ میلیارد یورو افزایش یافته است.

هلند یکی از کشورهای پیشرو در امر کشاورزی قاره اروپا و جهان محسوب می‌شود، به نحوی که بعد از آمریکا بزرگترین صادرکننده محصولات کشاورزی در جهان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق بررسی‌های انجام شده برخلاف اکثر کشورهای جهان که جمعیت شهرها نسبت به روستاها در حال افزایش و کشاورزی کم رونق شده است، اما هلند همچنان یکی از پایدارترین بخش‌های ممکن در کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

فناوری‌های نوین کشاورزی مبتنی بر علوم دانش بنیان، حاصلخیزی خاک، کیفیت مناسب تولید محصولات کشاورزی و تخصص‌های تجاری مدیران بخش کشاورزی از جمله عوامل اصلی موفقیت این کشور در امر صادرات محصولات کشاورزی است.

رشد صادرات کشاورزی هلند نتیجه برنامه‌ریزی وزارت زراعت و صنایع غذایی

طبق آمارهای منتشر شده از سوی وزارت زراعت و صنایع غذایی هلند، صادرات محصولات کشاورزی این کشور در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

این وزارتخانه توانست در سال ۲۰۱۷ با افزایش ۷ درصدی صادرات حدود ۹۲ میلیارد یورو از بازارهای جهانی درآمد کسب نماید و بر این اساس سهم بخش صادرات کشاورزی هلند از کل صادرات این کشور به ۲۲ درصد افزایش یافت.

مقاصد مهم صادراتی هلند کشورهای آلمان، بلژیک، انگلستان و فرانسه هستند که محصولاتی نظیر میوه جات و سبزیجات به این کشورها صادر شده است. همچنین حدود ۷۸ درصد از محصولات تبدیلی غذایی هلند به سایر کشورهای اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

سرمایه‌گذاری دولت هلند در زمینه ارتقا دانش و فناوری کشاورزی

این کشور در زمینه تحقق و توسعه فناوری‌های کشاورزی در جهان رتبه نخست را دارد و به وسیله دانش و فناوری خود می‌تواند ماشین آلات پردازش و برداشت مناسبی تولید نماید.

به عنوان مثال ماشین‌های جمع آوری میوه از درختان، سلاخی اتوماتیک گوشت و برداشت مناسب سیب زمینی از جمله اقدامات ۱۲ مرکز تحقیق و توسعه بخش کشاورزی در هلند است.

غالب محصولات کشاورزی تولیدی این کشور محصولاتی نظیر غلات (به وِیژه گندم)، خوراک دام، سیب زمینی و محصولات باغی هستند.

دلایل اصلی پیشرفت بخش کشاورزی هلند در مقایسه با سایر کشورها

از دلایل اصلی پیشرفت در بخش کشاورزی هلند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

• نوآوری در تولید محصولات غذایی و برنامه ریزی مناسب برای صادرات محصولات کشاورزی؛ همانگونه که گفته شد، هلند دومین صادرکننده محصولات کشاورزی بعد از آمریکا در جهان است و جز سه تولید کننده برتر میوه وسبزیجات در جهان محسوب می‌شود. این کشور در زمینه تولید محصولات دامی، لبنیات و کشت گلخانه‌ای فعالیت دارد و از مراکز توسعه و فناوری محصولات کشاورزی پشتیبانی ویژه‌ای انجام می‌دهد.

• موفقیت ویژه هلند در بازسازی اجزای زنجیره تولید محصولات کشاورزی این امکان را به کشاورزان داده است تا سرمایه‌گذاری مناسبی از جانب بخش خصوصی انجام گیرد.

• برنامه ریزی ویژه این کشور در جهت تامین غذای بخشی مهمی از جمعیت ۹ میلیاردی جهان در سال ۲۰۵۰

• آب و هوای پایدار و مناسب هلند نیز یکی دیگر از موارد موفقیت بخش کشاورزی این کشور محسوب می‌شود.

منبع: مقاومتی‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.