کد مطلب: ۲۹۱۴۹۹

رشد ۳ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی

رشد 3 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی

بر اساس آمارهای ثبت شده تا ابتدای مرداد صادرات کالاهای غیرنفتی در هرمزگان از مرز ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن عبور کرده و به رشدی ۳ درصدی رسیده است.

سازمان بنادر و دریانوردی جدیدترین آمارها از عملکرد چهار ماهه نخست استان هرمزگان را ارائه کرده و بر اساس این آمارها صادرات کالاهای غیرنفتی نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۷، بیش از ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شده که از این رقم بیش از ۲۱ میلیون تن به کالاهای غیرنفتی و ۱۱ میلیون تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

بر اساس آمارهای ثبت شده تا ابتدای مرداد صادرات کالاهای غیرنفتی در هرمزگان از مرز ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن عبور کرده و به رشدی ۳ درصدی رسیده است.

در طول این مدت بیش از یک میلیون تن از این کالاها ترانشیپ و حدود دو میلیون تن آن ترانزیت شده است.

در حوزه صادرات فرآورده‌های نفتی نیز آمار ثبت شده چهار ماهه امسال عدد چهار میلیون و ۵۴۲ هزار تن کالا را نشان می‌دهد که حدود ۱۵ هزار تن آن ترانزیت و مابقی از طریق دیگر شیوه‌های جابه‌جایی منتقل شده‌اند.

در حوزه ترانزیت کالاهای کانتینری نیز عملکرد جدید سازمان بنادر نشان می‌دهد که در چهار ماه ابتدایی بیش از ۷۸۵ هزار TEU کانتینر در بنادر استان هرمزگان جابه‌جا شده است.

همچنین تا ابتدای مرداد امسال بیش از ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر دریایی از طریق بنادر هرمزگان جابجا شده‌اند و در طول این مدت بیش از ۳۷۰۰۰ شناور در آب‌های هرمزگان فعالیت کرده‌اند.

از استان هرمزگان با داشتن بیش از ۷۰ بندر فعال اصلی‌ترین بستر دریایی ایران در حوزه اقتصاد و تجارت به شمار می‌رود.

آمارهای ماه‌های گذشته سازمان بنادر نیز نشان از آن داشت که در طول این مدت بنادر جنوبی کشور روند پیشرفت فعالیت‌های خود را ادامه داده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی معتقد است با وجود فشار تحریم‌ها ایران برنامه‌های خود برای توسعه بنادر جنوبی‌اش به طور خاص رجایی و چابهار را ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.