کد مطلب: ۴۴۰۸۷۰

حمل کالاهای ضروری در ۱۸ روز اخیر ۳۶ درصد افزایش داشته است.

حمل کالاهای ضروری در ۱۸ روز اخیر ۳۶ درصد افزایش داشته است.

 از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه امسال حمل کالاهای ضروری مورد نیاز مردم، بالغ بر یک میلیون و ۶۷۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ، عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ ای گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه امسال حمل محمولات کشاورزی، دامی و مواد غذایی و کالاهای ضروری مورد نیاز مردم، بالغ بر یک میلیون و ۶۷۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۶ درصد افزایش داشته است. در این مدت، بالغ بر ۷۶۷هزار تن کالا در قالب ۳۱ هزار سفر از بنادر کشور به مقاصد داخلی حمل شده است که بندر امام‌خمینی (ره) با ۵۳ درصد کالاهای اساسی بیشترین و بندر امیرآباد با ۱۶ درصد رتبه دوم را در این خصوص به خود اختصاص داده‌اند؛ ضمن این که بندر چابهار با افزایش چشمگیر ورود حمل کالاهای اساسی با ۱۰ درصد رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برای تامین کالاهای اساسی مردم تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ شده است، افزود: فارغ از محموله‌هایی که در طول سال وارد کشور می‌شود، کشتی‌های زیادی منتهی به اواخر اسفند و فروردین ماه وارد شدند که این وضعیت همزمان با شرایط خاص کشور به لحاظ گسترش بیماری کرونا و اتخاذ تدابیر مختلف برای مهار این بیماری بوده است. این در حالی است که معمولا در طی همین ایام و به‌ویژه در فروردین ماه به علت شرایط ایام نوروز همه ساله حمل کالاها به کمترین میزان خود می رسد اما امسال با تدابیر و مساعدت‌های صورت گرفته، این مهم انجام شد.

حسن‌نیا اعلام کرد: با نگاه ملی که در خصوص ضرورت فعالیت ناوگان عمومی کالا و مسافر در کشور وجود دارد، مشکلی در خصوص حمل‌ونقل انواع کالاها از جمله کالاهای ضروری مردم وجود ندارد و ناوگان باری مشکلی در تردد در راه‌های کشور ندارند و امید آن است که شاهد موارد جزیی برخوردها و ناملایمات تحمیل‌شده به رانندگان فداکار در روزهای اول طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا نباشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از رفتار خصمانه اشرار در جاده ایرانشهر که منجر به از دست رفتن مرحوم محمدتقی مهابادی یکی از رانندگان شریف کشورمان شد که در صف مقدم حمل تجهیزات بیمارستانی و کالاهای اساسی مورد نیاز هم وطنان خود در ایام پیکار با کرونا خدمت می کرد، اظهار تأسف و تأثر کرد و گفت: بی‌شک آن مرحوم و تمامی رانندگان تلاشگر ناوگان حمل و نقل عمومی جزو خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی و تحت حمایت این وزارتخانه محسوب می‌شوند. یقیناً نقش پررنگ رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در جابجایی کالاهای ضروری هموطنان در این برهه زمانی خاص در کارنامه افتخارآمیز این غیورمردان ثبت و ضبط خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.