خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۵۴۹۸

جزئیات مبارزه کشتی ایران &#۸۲۱۱; آمریکا در تگزاس

جزئیات مبارزه کشتی ایران – آمریکا در تگزاس

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران برای دیدار دوستانه با تیم ملی آمریکا تقریبا نهایی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از دعوت رسمی رئیس فدراسیون کشتی آمریکا از کشتی‌گیران ایرانی برای برگزاری یک دیدار تیم به تیم در این کشور، جزئیات نهایی این سفر اعلام شد.

آنطور که شرق گزارش داده، ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران برای دیدار دوستانه با تیم ملی آمریکا تقریبا نهایی شده است. اگرچه کادر فنی این تیم هنوز فهرست قطعی مسافران تگزاس را اعلام نکرده، اما از نفراتی که به دوبی رفتند تا ویزای آمریکا بگیرند، می‌توان حدس زد نفرات منتخب چه کسانی هستند. به‌جز سه وزن ۶۱، ۷۰ و ۷۴ کیلوگرم که دو ملی‌پوش برای اخذ روادید اقدام کرده‌اند، در سایر اوزان چهره‌هایی برگزیده شدند که عنوان‌دار هستند.

رقابت کشتی حسن یزدانی و تیلور

در وزن ۸۶ کیلوگرم، حضور حسن یزدانی، دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک، در ترکیب تیم اعزامی مسجل است؛ هر‌چند در کنار او امیرحسین فیروزپور هم به دوبی رفته، ولی شانس کمی برای ملی‌پوش‌شدن در ۸۶ کیلوگرم دارد. علاقه‌مندان به کشتی باید منتظر مسابقه‌ جذاب دیگری بین دیوید تیلور و حسن یزدانی، دو چهره مطرح ۸۶ کیلوگرم جهان باشند. بدون تردید رقابت بین این دو گوش‌شکسته، یکی از پربیننده‌ترین کشتی‌های چند سال اخیر بوده.

طوری که بالاخره همه منتظر شکست طلسم باخت‌های حسن یزدانی برابر این نابغه آمریکایی بودند. در نهایت این طلسم در رقابت‌های جهانی اخیر شکسته شد تا حالا پلنگ جویبار در ایالت تگزاس برای پنجمین بار به مصاف رقیب سرسخت خود برود

در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم‌پور، دارنده مدال طلای جهان در سال ۲۰۲۱، نماینده ایران خواهد بود. مبارزه کامران و جی دن کاکس، دارنده دو مدال طلای جهان و برنز المپیک، در این وزن نیز یکی دیگر از مبارزه‌های درخور توجه خواهد بود؛ به‌خصوص که کاکس هم پس از شکست مقابل قاسم‌پور در جهانی نروژ، مانند تیلور زخم‌خورده است.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج، دارنده مدال برنز جهان، روبه‌روی کایل اسنایدر قرار خواهد گرفت. اسنایدر هم که دیگر نیاز به معرفی ندارد؛ دو طلا و نقره المپیک و سه طلا، دو نقره و برنز جهان به خودی خود کافی است تا پی به قدرت این کشتی‌گیر آمریکایی برد.

در آخر و در دسته فوق‌سنگین نیز امیرحسین زارع، دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک، نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم در تگزاس است. باید دید گیبل استیوسون مقابل او روی تشک می‌آید یا خیر. قهرمان جوان المپیک توکیو در جهانی نروژ غایب بود. او اما بعد از قهرمانی زارع در این مسابقات‌، چندین‌ بار با کامنت‌‌ها و پست‌هایی در فضای مجازی برای زارع کُری خواند و خودش را همچنان پادشاه سنگین‌وزن جهان نامید.

در ادامه هم بعد از اعلام تاریخ کشتی ایران و آمریکا در کامنتی نوشت: «به ایران بگویید زارع را بفرستد، دارم آماده می‌شوم!». رویارویی زارع و استیوسون در کنار کشتی‌‌های تیلور-‌یزدانی، قاسم‌پور-‌جی‌ دن‌ کاکس و حتی گلیج-اسنایدر می‌تواند این مصاف دوستانه را به اوج هیجان برساند. از جردن باروز هم غافل نشویم که اگر در این میدان حاضر شود، باید شاهد چهاردهمین رویارویی او با کشتی‌گیران ایرانی باشیم.‌

آخرین اخبار اجتماعی و ورزشی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من تعجب میکنم و سوالم اینه ،نمایندگان ورزشی ایران و امریکا میتوانن به کشور همدیگر برن و با همدیگر مسابقه بدن که نهایتا یکی برنده میشه و این موضوع اهمیت خیلی مهمی در وضعیت کشور نداره
    ولی چرا این رویارویی در برجام که اهمیت بالایی داره و اقتصاد کل کشور بهش رابط داره ،رخ نمیده و میبایستی واسطه داشته باشیم