کد مطلب: ۳۱۲۵۲۶

روسیه و ایران امکان همکاری در شرایط تحریم‌های آمریکا را بررسی کردند

روسیه و ایران امکان همکاری در شرایط تحریم‌های آمریکا را بررسی کردند

وزیر نفت ایران و وزیر انرژی روسیه هماهنگی اقدامات و توسعه همکاری‌های دوجانبه در شرایطی که تحریم‌های نفتی آمریکا علیه تهران بزودی اجرا خواهند شد را مورد بررسی قرار دادند.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران روز دوشنبه به مسکو سفر کرده و مذاکرات دوجانبه با الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزارت انرژی روسیه اعلام کرد که دو طرف در این نشست ادامه روند بهبود استخراج نفت در چارچوب توافقات اوپک+ و همچنین همکاری دوجانبه در عرصه انرژی را مورد بررسی قرار دادند.

الکساندر نوواک در پایان این نشست به خبرنگاران گفت: «در دستور کار این نشست مسئله افزایش تقاضای انرژی در جهان، ممانعت از افت قیمت در بازار جهانی نفت بررسی شد. ما امیدواریم در سایه تلاش‌های مشترک برای افزایش استخراج نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز بازار جهانی ثبات یافته و مسئولیت پذیری نقش‌آفرینان این عرصه را ثابت کند.»

به نظر می‌رسد، وزیر نفت ایران و وزیر انرژی روسیه هماهنگی اقدامات دو کشور در شرایط تحریم‌های آمریکا علیه تهران را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر نفت ایران بعد از این نشست در گفت‌و‌گو با خبرنگار «تاس»، بدون فاش کردن جزئیات این مذاکرات، گفت: «این نشست بسیار خوب و سازنده بود و طرفین هماهنگی اقدامات دو کشور در چارچوب توافقات بین دولتی را بررسی کردند.»

این مذاکرات در شرایطی انجام گرفت که تقریبا از سه هفته دیگر، 4 نوامبر (13 آبان ماه) تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران به اجرا گذاشته می‌شود که هدف از آن به صفر رساندن صادرات نفت از جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.