کد مطلب: ۶۲۸۴۵۳

ریزش ساختمان در رباط کریم‌ ۹ کشته بر جای گذاشت!

ریزش ساختمان در رباط کریم‌ ۹ کشته بر جای گذاشت!

انفجار و ریزش یک ساختمان در رباط کریم تهران، ۹ کشته و ۹ مصدوم بر جای گذاشت. حال عمومی مصدومین مساعد گزارش شده است. اما علت ریزش ساختمان چه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ساعت ۲۰:۱۰ شب گذشته اعلام شد که یک ساختمان سه ظبقه در محله شیرین رباط کریم ریزش کرده است. عمیلیات امداد و نجات تا ۷.۳۰ امروز ادامه داشته و تاکنون این حادثه ۹ کشته داشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام کرد ۹ نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده‌اند که خال عمومی آنها مساعد است.

به گفته شاهین فتحی در این ساختمان یک مهمانی در حال برگزاری بوده و ساعت حدود ۲۰ شب گذشته یک حادثه باعث ریزش کامل این ساختمان شده است.

علت ریزش ساختمان رباط کریم

اما علت ریزش ساختمان رباط کریم چیست؟ فتحی در خصوص علت وقوع این حادثه اظهار کرد: کارشناسان حاضر در محل احتمال می‌دهند که حادثه به دلیل نشت یا انفجار گاز رخ داده باشد. اما بررسی‌ها برای تعیین علت حادثه همچنان ادامه دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گفت: ساعت ۲۰:۱۰ شب گذشته ریزش ساختمانی سه طبقه در محله شیرین در رباط کریم به جمعیت هلال احمر اعلام شد. پس از اعلام حادثه به سرعت سه تیم امداد و نجات از هلال احمر رباط کریم به همراه یک تیم سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه اعزام شدند.

فتحی با بیان اینکه با ارزیابی اولیه مشخص شد نفراتی زیر آوار ناشی از حادثه مانده‌اند، گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با همکاری آتش نشانی و دیگر عوامل امدادی و خدماتی ٩ نفر را از زیر آوار را نجات دادند که حال عمومی این افراد مساعد گزارش شده است.

یه گفته مدیر عامل حمعیت هلال احمر عملیات امداد و نجات از شب گذشته تا صبح امروز ادامه داشت.

وی در ادامه اعلام کرد: با توجه به اینکه گفته می شود در این ساختمان یک مهمانی در حال برگزاری بوده تعداد نفراتی که ممکن است زیر آوار مانده باشند به صورت دقیق مشخص نیست. بر همین اساس باید آواربرداری به صورت کامل انجام شود تا از عدم حضور فرد دیگری زیر آوار اطمینان حاصل کرده و یا در صورت زیر آوار ماندن فردی برای نجات او اقدام کنیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ????

  • ناشناس

    این جاده ساوه رو بگیر تا رباط کریم خونه هاش جاده امنیتش همه چیزش غیر استاندارد