خبر مهم:

کد مطلب: ۴۶۴۶۴۱

اسلامی:

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از فردا آغاز می‌شود / زمان تحویل واحدهای مسکن ملی

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از فردا آغاز می‌شود / زمان تحویل واحدهای مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولین سری از واحدهای ساخته‌شده طرح مسکن ملی از اواخر مردادماه به مردم تحویل داده خواهد شد، گفت: ثبت‌نام تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن با اولویت خانواده‌های پنج نفره، زوج‌های تازه ازدواج کرده از فردا شنبه آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، از آغاز ثبت‌نام تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن از روز شنبه هفته آینده به مستاجران خبر داد و گفت: این تسهیلات با اولویت خانواده‌های پنج نفره، زوج‌های تازه ازدواج کرده و مستاجران تحت پوشش نهادهای حمایتی در کنار تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار و یا با کارمزد ۱۳ درصد پرداخت می‌شود. نکته مهم در این خصوص این است که اگر بخشی از منابع بیست هزار میلیارد تومانی طرح پس از این اولویت‌ها باقی بماند، سایر مستاجران نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وی اظهار کرد: طرح اقدام ملی با اراده ملی مردم و استقبالی که مردم از آن انجام داده اند در سراسر کشور در حال اجرا است و زمین‌های خوب و مرغوب در شهرهای مختلف کشور به این طرح اختصاص داده شده و پروژه‌ها در حال اجرا است.

او افزود: اولین سری از واحدهای ساخته‌شده طرح اقدام ملی از اواخر مردادماه به مردم تحویل داده خواهد شد و به‌تدریج تا اجرای این برنامه که دو ساله است، مردم منازل خود را تحویل خواهند‌ گرفت.

اسلامی موضوع حائز اهمیت در خصوص طرح اقدام ملی مسکن را شناسایی دقیق و ثبت‌نام از متقاضیان دانست و عنوان کرد: ثبت‌نام از متقاضیان به دو شکل پیامکی و سامانه‌‌ای انجام گرفته است و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق پیامک در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند؛ با توجه به اینکه ثبت‌نام‌کنندگان پیامکی به دلیل شرایط کرونا باید مدارک خود را از طریق سامانه تکمیل می‌کردند، تاکنون، افزون بر ۹۳۶ هزار نفر به سامانه ورود کرده‌اند و حدود ۳۴۰ هزار نفر، متقاضیان پالایش‌‌شده از اواخر ماه آینده به‌تدریج به پروژه‌ها وارد خواهند شد.

او از سه دسته‌بندی برای تحویل واحد به متقاضیان خبر داد و خاطرنشان کرد: نوع اول به منازلی است که آماده شده و به متقاضیان تحویل می‌شود. در نوع دوم، افراد به پروژه‌ها معرفی می‌شوند و با سازنده قرارداد می‌بندند و در نوع سوم که در شهرهای کوچک تعریف شده است، زمین در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود و آنان با نظارتی که انجام خواهد شد، واحد مسکونی را می‌سازند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعید

    خدا وکیلی اگه سرکاری بگین تا بدونیم که قرار نیست خونه دار بشیم

  • ناشناس

    فقط خدا به دادمان برسه فکر نکنم خیری از این دولت به مردم برسه
    از ماست که بر ماست

  • ناشناس

    پس خانواده سه نفره وکسی که شغلش ازاد برای کسی کار میکونه بیمه نیس چی اونا حق زندگی ندارن برن بمیرن که اول حقوق بگیرا وپنج نفر به بالا در اولویته اگه میخاین کاری بکونید برا همه انجام بدین

  • سعید

    سلام، یکی بگه در انتظار تایید استعلام چیه؟؟؟ الان پنج ماهست همین کلمه جلوی اسم ماست.اصلا خونه ای در کار هست.
    اینا میگند از کسی هنوز پول نگرفته ایم. پس چطوری میگند اخر ماه تحویل میدند. چی را تحویل میدند.به کی تحویل میدند.

    • سیامک

      تمام حرفایی که زدی درست واقعا خودشون هم نمیدونن چی میگن چیکار میخوان بکنن . اصلا یکی بیاد باز به من بگه باز تو سایت خود مسکن ملی باز چرا نوشته کمک هزینه اجاره ?

  • جبار

    ما وام نمیخوایم ولی زمینی که ۱۱سال پیش از مسکن و شهرسازی خریدیم پولشو گرفته بیاد تحویل بده

  • سجاد

    ۵ ماه اطلاعیم چیکار باید بکنیم

  • ناشناس

    اقای وزیرمسکن با این حرفها خونه واجاره را سه برابرکردی جانم کوتاه بیا

  • ناشناس

    با سلام .لطفا هر چه سریعتر وام ودیعه مسکن را پرداخت کنید قرارداد من با صاحب خانه ام در حال اتما م است و ایشان خواستار پول و یا تخلیه می باشد.چکار باید بکنم . آیا دولت از مالکان مهلت بیشتر ی میگیرد. یا آنها حکم تخلیه را می گیرند. با تشکر.

  • ناشناس

    برا ما پیامک تایید مسکن ملی اومد یه شهرستان کوچک هستیم. رفتم بنیاد مسکن بهم گفتن باید ظرف مدت دو سال ۴۰۰ میلیون پرداخت کنی.بعد از دو سال هم ماهیانه دو میلیون قسط بدی.اونم معلوم نیست اصلا کی خونه را تحویل بدن.

  • ناشناس

    باسلام خسته نباشیدما۱۳سال ازدواج کردیم مستاجرهستیم فقط یباربنگاه اجاره نامه نوشتیم بقیشو قولنامه دستی نوشتیم اگه میشه ماهم برای ثبت نام مسکن ملی ثبت نام کنیدباتشکر