کد مطلب: ۶۸۳۷۳

زنگنه: دولت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به فعالان اقتصادی می‌دهد

زنگنه: دولت 500 هزار میلیارد تومان تسهیلات به فعالان اقتصادی می‌دهد

وزیر نفت بر ضرورت افزایش ضریب بازیافت نفت در بسیاری از مخازن کشور تاکید کرد و گفت: همانطور که توسعه میدانهای مشترک مهم است، ازدیاد برداشت نفت نیز واجب است.بیژن زنگنه پس از ورود به بوشهر و دیدار با مصطفی سالاری استاندار بوشهر، در جلسه اداری شورای این استان شرکت کرد و پس از شنیدن

a1bf92198a2497a09505513e4569ac55_XL.jpg وزیر نفت بر ضرورت افزایش ضریب بازیافت نفت در بسیاری از مخازن کشور تاکید کرد و گفت: همانطور که توسعه میدانهای مشترک مهم است، ازدیاد برداشت نفت نیز واجب است.
بیژن زنگنه پس از ورود به بوشهر و دیدار با مصطفی سالاری استاندار بوشهر، در جلسه اداری شورای این استان شرکت کرد و پس از شنیدن نظرات برخی مدیران استان اظهار کرد: افزایش ضریب بازیافت نفت اگر صورت نگیرد، سرمایه ملی ما زیرزمین از بین می رود.

وی گفت: هم اکنون 830 میلیارد بشکه نفت کشف شده در ایران وجود دارد که یک درصد افزایش ضریب بازیافت آن، به افزایش هشت میلیارد و 300 میلیون بشکه ای برداشت نفت منجر می شود که با قیمت نفت 40 تا 42 دلاری برای هر بشکه، حدود 35 میلیارد دلاردرآمدزایی برای کشور به همراه خواهد داشت.

زنگنه یادآور شد: ما حق نداریم این منابع را از دست بدهیم.

پارس جنوبی، تامین کننده ٥٠ درصد گاز تولیدی کشور

وزیر نفت به افزایش تولید گاز در پارس جنوبی اشاره کرد و با بیان این که میزان تولید روزانه گاز از 240 میلیون متر مکعب در ابتدای دولت یازدهم به بیش از370 میلیون مترمکعب در حال حاضر رسیده است، تصریح کرد: میدان گازی پارس جنوبی هم اکنون 50 درصد کاز تولیدی کشور را تامین می کند.

زنگنه برجام را یکی از کارهای بزرگ دولت در حوزه اقتصادی و سیاسی عنوان کرد و افزود: با اجرای برجام علاوه بر تسهیل در فروش نفت، امکان وصول پول حاصل از فروش آن نیز فراهم و دسترسی به تجهیزات توقیف شده نیز میسر شد.

وی با اشاره به اسکان کارگران نفت در پارس جنوبی خاطرنشان کرد: اصرار داریم که کارکنان صنعت نفت در منطقه محل خدمتی خود اسکان داشته باشند، اگر مردم همان مناطق در صنایع نفت و گاز مشغول به کار شوند، مشکلات کنونی اسکان کارکنان نفت نداریم.

زنگنه با بیان اینکه تلاش داریم میزان آلودگی‌ها در مناطق پیرامونی نفت کاهش پیدا کند، گفت: با اشتغال مستقیم نیروهای بومی موافق هستیم اما باید درصد اشتغال به صورت اعتدال باشد.

وی با بیان اینکه مسؤولیت‌های اجتماعی نفت در محیط‌های پیرامونی را قبول دارم، گفت: در حوزه کمک به ورزش، طبق قانون حق کمک مالی به تیم‌های لیگ برتری نداریم، اما در ورزش همگانی و در حد قهرمانی می‌توانیم کمک کنیم.

* شرکت‌های نفتی و گازی دولتی و غیردولتی حق ندارند مدیر پروازی داشته باشند

وزیر نفت با اشاره به تعامل مطلوب نمایندگان استان بوشهر با وزارت نفت گفت: در مورد موضوع مدیران پروازی ابلاغیه جدیدی ارسال شده که شرکت‌های نفتی و گازی دولتی و غیردولتی حق ندارند مدیر پروازی داشته باشند و این ابلاغیه به نفع کشور است.

زنگنه با اشاره به اینکه امسال اولین مرحله تولید میدان پارس3 را خواهیم داشت، گفت: میدان فرزانb از میادین مشترک و مهم است و اگر بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم، یک سرمایه‌گذاری بزرگی در صنعت نفت صورت خواهد گرفت.

وی در مورد میدان سروش گفت: میدان نفتی سروش میدانی است که 10 میلیارد دلار درآمد دارد و بازیافتی که می‌توانیم از این میدان داشته باشیم، 500 میلیون بشکه است که تاکنون 300 میلیون بشکه را برداشت کردیم.

به گزارش فارس ، زنگنه خاطرنشان کرد: افزایش برداشت بازیافت نفت از میادین نفتی یک کار واجب است و عدم استفاده از این بازیافت‌ها بدترین شکل هدر دادن منابع است.

* دولت امسال 500 هزار میلیارد تومان تسهیلات به فعالان اقتصادی می‌دهد

وی بیان کرد: ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی روزانه 370 تا 380 میلیون مترمکعب در روز است و بیش از 50 درصد تولید گاز کشور از پارس جنوبی است.

وزیر نفت با تشریح دستاوردهای برجام، افت صادرات و افت قیمت را دو عامل مهم کاهش درآمد نفت کشور عنوان کرد.

زنگنه در ادامه با بیان اینکه ایران امن‌ترین کشور منطقه است، گفت: به برکت وجود مقام معظم رهبری و فداکاری‌های نیروهای امنیتی و نظامی، امن‌ترین کشور منطقه هستیم. وجود مقام معظم رهبری برای امنیت کشور تعیین‌کننده و مؤثر بوده است و با ایثار و فداکاری شهدای خاموس، امنیت لازم در کشور برقرار شده و باید از این امنیت نهایت استفاده را در عرصه سرمایه‌گذاری ببریم.

وزیر نفت اضافه کرد: هر کس امید را در جامعه تضعیف کند، در مسیر کسانی گام برداشته است که می‌خواهند جمهوری اسلامی مقتدر نباشد.

زنگنه با بیان اینکه دولت امسال 500 هزار میلیارد تومان تسهیلات به فعالان اقتصادی می‌دهد، گفت: باید برای عزت جمهوری اسلامی و بهبود وضع مردم، سرسختانه کار کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.