خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۸۷۸۹

سازمان امور مالیاتی مسئول مبارزه با پولشویی است

سازمان امور مالیاتی مسئول مبارزه با پولشویی است

یک کارشناس اقتصادی گفت: سازمان امور مالیاتی وظیفه مبارزه با پولشویی در کشور را برعهده دارد.

آلبرت بغزیان، با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی وظیفه مبارزه با پولشویی در کشور را برعهده دارد، گفت: به‌هرمیزانی که پولشویی در کشور بیشتر شود، شاهد گسترش اقتصاد زیرزمینی خواهیم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه منشا اصلی پولشویی ناشی از ورود پول‌های کثیف و غیررسمی منهای درآمدهایی است که از آنها مالیات کسر شده است، افزود: در کشورهای توسعه‌یافته برای مبارزه با پولشویی، منشا اصلی پول دریافت شده توسط فرد یا شرکت شناسایی می‌شود و آن منشأ به‌طورکل از دایره اقتصاد کشور حذف می‌شود.

بغزیان اضافه کرد: جلوگیری از پرداخت رشوه و مبارزه با فرارهای مالیاتی از جمله راهکارهایی است که کشورهای توسعه‌یافته برای مبارزه با پولشویی به‌کار بسته‌اند اما متأسفانه در ایران هنوز قانون جامع و دقیقی برای مبارزه با فرارهای مالیاتی و حتی پرداخت رشوه تنظیم نشده است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بررسی تراکنش‌های بانکی و شناسایی مبالغ بالایی که جابه‌جا می‌شوند می‌تواند نقش مهمی در مبارزه با پولشویی در کشور داشته باشد به‌طوری‌که سازمان امور مالیاتی باید اطلاعات مربوط به تراکنش‌های بالای بانکی را به‌منظور شناسایی افراد یا شرکت‌های مشکوک به پولشویی را در اختیار داشته باشد.

بغزیان گفت: برای مبارزه قطعی و ریشه‌کن کردن پولشویی در کشور باید گام‌های محکم و استواری از سوی نهادهای دولتی و نظارتی برداشته شود.

منبع: آنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.