خبر فوری:

کد مطلب: ۱۳۲۵۴۶

سازمان تامین اجتماعی ١٠ هزار میلیارد ریال جرایم بیمه‌ای کارفرمایان را بخشید

سازمان تامین اجتماعی ١٠ هزار میلیارد ریال جرایم بیمه‌ای کارفرمایان را بخشید

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: با اجرای قانون بخشودگی جرایم، نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال از جرایم بیمه‌ای کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی بخشیده شد.

به گزارش تجارت‌نیوز از تارنمای سازمان تامین اجتماعی، مهرداد قریب افزود: قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب با هدف اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با تصویب هیات محترم وزیران به استناد قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور به اجرا درآمد.

قریب ادامه داد: پارسال و آغاز امسال این قانون در 2 نوبت اجرا شد.

وی گفت: در اجرای این قانون با تقاضای بخشودگی جرایم ٩٥ هزار کارگاه فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی مشمول این قانون موافقت شد و کارفرمایان با پرداخت یا تقسیط بدهی خود از مزایای آن بهره‌مند شدند.

بر پایه این بخشنامه که خرداد ماه پارسال به تصویب هیات وزیران رسید، آن دسته از واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی که به دلیل حوادث غیرمترقبه، نوسان نرخ ارز و فشارهای ناشی از تحریم‌ها برای پرداخت حق بیمه دچار مشکل شده‌اند، می‌توانند با پرداخت اصل حق بیمه از جرایم معاف شوند.

کارگاه‌های مشمول این آیین‌نامه بر اساس اینکه بدهی بیمه‌ای خود را به چه صورت پرداخت می‌کنند، از بخشودگی ٥٠ تا ١٠٠ درصدی جرایم برخوردار می‌شوند؛ به این ترتیب که با پرداخت بدهی بیمه‌ای در ١٢ ماه از ١٠٠ درصد، ١٨ ماه ٨٥ درصد، ٢٤ ماه ٧٥ درصد، ٣٠ ماه ٦٠ درصد و ٣٦ ماه ٥٠ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شوند.

خوش‌حساب در این قانون به کارفرمایی اطلاق می‌شود که در بازه زمانی ١٨ ماهه پیش از بروز مشکل، دست کم در ١٦ ماه حق بیمه کارگاه خود را به موقع پرداخت کرده باشد.

غیر ارادی بودن بروز مشکل در کارگاه توسط کمیته‌های فنی سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور تشخیص داده و شیوه تقسیط بدهی‌ها نیز بر اساس ضوابط معین در استان‌ها و واحدهای تخصصی سازمان تعیین می‌شود .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.