کد مطلب: ۶۱۰۰۷۰

پیامدهای عدم همکاری با روسیه در سانسور/گوگل و متا چقدر جریمه شده‌‌اند؟

پیامدهای عدم همکاری با روسیه در سانسور/گوگل و متا چقدر جریمه شده‌‌اند؟

دولت روسیه شرکت‌های گوگل و متا را به دلیل سر باز زدن از سانسور مطالب ممنوع شده از سمت این دولت جریمه کرد. این دولت اعلام کرد در صورت ادامه این روند این پلتفرم‌ها را به کلی در روسیه مسدود خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روسیه غول‌های تکنولوژی جهان، گوگل و متا را به دلیل سانسور نکردن محتوای ممنوع شده از طرف دولت این کشور مشمول جریمه‌های سنگینی کرد. این دولت با افزایش فشارهای خود بر کمپانی‌های اینترنتی، گوگل را به میزان ۱۰۰ میلیون دلار و شرکت مادر فیسبوک، کمپانی متا را ۲۷ میلیون دلار جریمه کرد.

به گفته دادگاه مسکو گوگل بارها سانسور محتوای ممنوع را پشت گوش انداخته است. گوگل هم اعلام کرد قبل از تصمیم گیری برای اقدام بعدی خود مدارک دادگاه را بررسی خواهد کرد. روز جمعه دادگاه روسیه کمپانی متا را نیز به همان دلیل ۲۷/۲ میلیون دلار جریمه کرد.

مقامات روسیه مدام پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را تحت فشار می‌گذارند. و آن‌ها را به عدم توانایی‌شان در حذف مطالب مربوط به سوء مصرف مواد مخدر، اسلحه و مواد منفجره متهم می‌کنند. در اوایل امسال نیز مقامات روسیه به خاطر حذف نکردن اعلامیه‌های اعتراضات تایید نشده در حمایت از الکسی ناوالی، زندانی منتقد کرملین، از شرکت‌های تکنولوژی انتقاد کرده بودند.

به گزارش یورونیوز، دادگاه‌های روسی قبلا هم در طول سال جاری جریمه‌های به نسبت کمتری برای گوگل، فیسبوک و توییتر در نظر گرفته بودند. اما دادگاه روسیه تصمیم گیری خود را در روز جمعه بر اساس میزان درآمد این شرکت‌ها انجام داده است.

مقامات روسی همچنین از غول‌های تکنولوژی خارجی خواسته بودند که اطلاعات شخصی شهروندان روسی را روی سرورهای روسیه ذخیره کنند. آن‌ها این شرکت‌ها را تهدید کردند که در صورت سر باز زدن از این مسئله جریمه و ممنوعیت احتمالی برایشان در پی خواهد داشت.

آن‌ها معتقدند این جریمه‌های سنگین پیغامی برای تمام غول‌های فناوری اطلاعات خواهد بود. همچنین روسیه در صورت عمل نکردن به این دستورات مجازات‌های دیگری نیز مانند کاهش سرعت ترافیک و مسدودیت کامل برای این شرکت‌ها در نظر خواهد گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.