کد مطلب: ۲۲۸۶۶۷

قاضی‌زاده:

سانسور لوگوها با کج‌سلیقگی بود

سانسور لوگوها با کج‌سلیقگی بود

یک عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما سانسور لوگوی تیم رم در تلویزیون را کج‌سلیقگی دانست و ابراز امیدواری کرد: مسئولان معاونت سیمای صداوسیما چنین اعمال نظرهای سلیقه‌ای را در آینده تکرار نکنند.

احسان قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به اتفاقات پیش آمده در جریان پخش مستقیم باشگاه رم و بارسلونا در شبکه سوم سیما و به دنبال آن سانسور لوگوی باشگاه رم گفت: برخی سانسورها در لوگوها اعمال شد که به نظرم در آن سانسورها نگاه توام با کج‌سلیقگی همراه بود. امیدوارم مسئولان سیمای صداوسیما چنین تفاوت‌ها و اعمال نظرهای سلیقه‌ای را در آینده تکرار نکنند و کار براساس قاعده و فرمول درستی باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قاضی‌زاده درباره اقدامات هیئت نظارت بر صداوسیما در جریان اعتراضات اخیر در خوزستان درباره محتوای برنامه کلاه قرمزی در ایام نوروز گفت: در آن زمان بنده در سفر زیارتی کربلا بودم ولی پیگیری‌هایی با مسئولان صداوسیما به دلیل اتفاقات خوزستان ناشی از برنامه کلاه قرمزی داشتم که به دنبال آن تغییر و تحولاتی رخ داد. البته مسئولان استانی نیز پیگیری‌هایی را انجام دادند.

وی ادامه داد: مسئولان صداوسیما قول دادند که در برنامه‌های آتی‌شان فضا را تلطیف کنند.

این عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما برای ورود این هیئت به سانسورهای اعمال شده در برخی برنامه‌های تلویزیونی در ایام نوروز همچون سریال پایتخت گفت: صداوسیما کنداکتور برنامه‌ها و موضوعات سریال‌ها را به هیئت نظارت قبل از تعطیلات ارائه کرد اما لازم است که بدانید که نظارت ما پس از پخش برنامه است. قبل از این در جلسه هیئت نظارت درباره برنامه‌های اصلی بحث شد اما با توجه به کارکرد این هیئت قرار است امروز (دوشنبه) در اولین جلسه در سال جدید از ساعت ۲ تا ۴ به بررسی برنامه‌های نوروزی بپردازیم.

قاضی‌زاده درعین حال حجم برنامه‌های نوروزی امسال را شاد و متنوع خواند و اظهار کرد: حجم مخاطبان امسال در بخشی از کارها همچون سریال پایتخت زیاد بود. مستندهای قوی و برنامه‌های شادی پخش شد که جای تشکر دارد. به هر حال در هر کاری نقاط قوت و ضعفی است. باید نقاط ضعف اصلاح و نقاط قوت مورد حمایت قرار گیرد تا ضعف‌ها از بین رفته و کارها قوی‌تر شود.

بنابراین گزارش، بخشی از برنامه کلاه قرمزی مربوط به نشان دادن عروسک‌هایی با پوشش قومیت‌های مختلف در کشور بود که عروسکی با پوشش مردم عرب ایران در آن جایی نداشت. این موضوع باعث اعتراضاتی در میان بخشی از مردم خوزستان شد که در برنامه‌های بعدی کلاه قرمزی این موضوع اصلاح شد.

همچنین هفته گذشته در جریان پخش مستقیم بازی رم و بارسلونا در شبکه سه قسمتی از لوگوی باشگاه رم سانسور شد که باعث بازتاب گسترده جهانی شد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.