کد مطلب: ۶۷۳۲۴

سبد صادراتی نفت خام ایران متنوع می شود

سبد صادراتی نفت خام ایران متنوع می شود

رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران از پیشرفت ٥٠ درصدی طراحی سیستم اختلاط نفت خبر داد که با هدف متنوع کردن سبد صادراتی نفت خام کشور در حال انجام است.مهدی حسنی ، اظهار کرد: طراحی سامانه اختلاط نفت با این هدف در دستور کار قرار گرفته است تا ایران بتواند انواع نفت

c848cb50e4dcddeb5033541bb89eb8d9_XL.jpg رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران از پیشرفت ٥٠ درصدی طراحی سیستم اختلاط نفت خبر داد که با هدف متنوع کردن سبد صادراتی نفت خام کشور در حال انجام است.مهدی حسنی ، اظهار کرد: طراحی سامانه اختلاط نفت با این هدف در دستور کار قرار گرفته است تا ایران بتواند انواع نفت متنوع تری را تولید کند و سبد صادراتی نفت خام کشور را توسعه دهد.
وی در بیان اهمیت اجرای این طرح خاطرنشان کرد: مشتریان ما ممکن است نفتی بخواهند که در میدان های نفتی ما تولید نشود که این سامانه امکان تولید نفت های خام متنوع ترو جذب مشتریان بیشتر را فراهم می کند.
رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: پایانه های معدودی در دنیا به این سامانه مجهز هستند که شرکت پایانه های نفتی ایران این فناوری را با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت انجام می دهد و در تلاشیم متناسب با شرایط روز بازار نفت خام مشتریان را تامین کنیم.
حسنی با اشاره به این که این اقدام براساس نیازسنجی مشتریان خارجی در دستور کار قرار گرفته است، میزان پیشرفت این طرح را ٥٠ درصد و محل اجرای آن را پایانه نفتی خارک اعلام کرد و گفت: اکنون در مرحله طراحی قرار دارد.
وی در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره سامانه پیوسته اختلاط نفت توضیح داد: این سیستم به صورت هوشمند تشخیص می دهد که چه میزان دبی از هر نفت را مورد استفاده قرار دهد و نفت مورد نیاز را تهیه کند.
قرارداد فاز طراحی پروژه پژوهشی طراحی و ساخت سیستم پیوسته اختلاط نفت خام میان شرکت پایانه های نفتی ایران و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شده است.
سید پیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران پیش از این در بیان مزایای استفاده از سیستم اختلاط پیوسته نفت خام (Blending) به کمک به تنوع سبد نفت خام صادراتی کشور، افزایش قدرت چانه زنی و توان رقابتی در بازار بین المللی و ایجاد ارزش افزوده اشاره کرده بود.
شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان یکی از شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت ایران است که در حوزه های ذخیره سازی، اندازه گیری، ارائه خدمات آزمایشگاهی، عملیات صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی و خدمات دریایی فعالیت می کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.