کد مطلب: ۸۰۳۲۷۹

تغییر ۱۵ مدیر در استان خوزستان به دستور رئیس‌جمهور

تغییر 15 مدیر در استان خوزستان به دستور رئیس‌جمهور

رئیس جمهور امروز در جمع مردم شادگان در خوزستان درباره اصلاح سریع‌تر مشکلات شهر خوزستان سخنرانی کرد و گفت تلاش دولت آن است که با کمک مردم فاصله‌ها را کم کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد: بر اساس ارزیابی های به عمل آمده از مدیران استان خوزستان تاکنون برکناری ۱۵ مدیر استانی قطعی شده است.

منصوری با اشاره به جدیت دولت در اجرای طرح گشت ارشاد مدیران افزود: ۱۵ نفر از مدیران خوزستان براساس مطالبه فراگیر مردم خوزستان و وعده رییس جمهور مبنی بر ارزیابی مدیران استانی، منصوری در شورای اداری استان اعلام کرد تاکنون برکناری ۱۵ نفر از مدیران استان خوزستان قطعی شده که سه نفر از این تعداد امروز برکنار شدند

در همین حال، محسن منصوری در شبکه اجتماعی خود نوشت: بررسی عملکرد مدیران از اهداف دور دوم سفرهای استانی است؛ براساس ارزیابی‌ها و مشورت با استاندار خوزستان ۱۵ نفر از مدیران استان خوزستان تغییر می‌کنند و جای خود را به مدیران تازه‌نفس و انقلابی خواهند داد.

وی در ادامه نوشت: پیرو دستور رئیس‌جمهور محترم این تغییرات در اسرع وقت توسط دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود.

ابراهیم رئیسی امروز در اجتماع بزرگ مردم شادگان در محل سالن شهدای پتروشیمی شادگان، مردم این منطقه را باوفا، مخلص، پرتلاش، آگاه و با بصیرت دانست و اظهارداشت: امروز پس از گذشتن از فتنه ها، عبور از آزمون‌های مختلف، مردم شادگان آزمون خود را به خوبی پس دادند.

رئیسی در این اجتماع اعلام کرد: تلاش دولت کم‌کردن فاصله‌هاست و تلاش دولت آن است که با کمک مردم، فاصله وضع‌موجود را با وضع‌ مطلوب کم کند.

وی ادامه داد: تلاش‌های زیادی برای آبادانی شهرها بعد از جنگ تحمیلی انجام شده که انکارناپذیر است و نسبت به آنچه تاکنون انجام شده قدردان هستیم. اما باید کارهای اساسی و مجاهدانه‌ای با کمک مردم انجام شود.

رییسی افزود: مردم این منطقه در دفاع از کشور، ناموس، انقلاب اسلامی و امنیت نقش آفرینی کردند که یاد شهدای این خطه و مردان و زنان سرافراز این دیار تا ابد جاودانه است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه شهدای ما بلند آوازه هستند و پرچم آنها برافراشته است گفت: آثار خون شهدا همواره بصیرت آفرینی می کند و برای جامعه برکات دارد.

رییسی با بیان اینکه مردم بابصیرت ایران، دوست شناس، دشمن شناس و راه شناس هستند ادامه داد: نسل‌های بعدی به برکت انقلاب اسلامی با وجود همه توطئه‌ها و فتنه‌ها راه خود را یافته و دوست و دشمن خود را تشخیص می دهند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه دشمن با شایعه پراکنی به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در میان جوانان و مردم است گفت: دشمن با هر گونه پیشرفت کشور مخالف است و با تهدید و تحریم به دنبال مرغوب کردن جوانان کشور هستند ولی غافل از اینکه مردم ایران اسلامی دشمن شناس هستند و راه عبور از این فتنه‌ها را به خوبی می‌دانند.

وی گفت: دهه هشتاد و نودی‌های ایران اسلامی دوست و دشمن را به خوبی می شناسند و این همان چیزی جز وجود بصیرت نافذ میان مردم ایران اسلامی نیست.

رییسی با تاکید بر اینکه خوزستان برای چندمین بار نشان داد که دشمن را می شناسد گفت: بصیرت مردم این استان ناشی از ولایتمدار بودن آنها و دلیل ناکامی بدخواهان ملت ایران است.

رییسی، آب، تالاب و ظرفیت های صنعتی را از جمله قابلیت های شادگان عنوان کرد و افزود: کارگروه شناسایی فرصت ها و تحول در عرصه اشتغال شادگان باید از روز شنبه هفته آینده فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کند.

وی گفت: دولت سیزدهم از کنار مسایل و مشکلات مردم بی تفاوت عبور نمی کند بلکه می خواهیم به دل مشکلات رفته و آنها را گره گشایی کنیم.

رییس جمهور افزود: دولتمردان به جای شانه خالی کردن از مسایل، به درون مسایل ورود کنند و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گیرد.

وی با بیان اینکه نیاز کشور ساخت یک میلیون مسکن در سال است، اظهار کرد: با توجه به قانون، تمام دولت ها مکلف به ساخت یک میلیون مسکن هستند و اگر دولت های قبل به این قانون عمل کرده بودند امروز با مشکل مسکن مواجه نبودیم.

رفع تنش آبی تمامی روستاهای کشور تا پایان دولت سیزدهم

رئیس جمهور در ادامه محرومیت زدایی از روستاها را عامل جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهرها دانست و گفت: دولت در سیاست های خود به دنبال رونق دادن اقتصاد روستا برای تثبیت جمعیت در این سکونتگاه های ارزشمند است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم مصمم است تعداد روستاهای دارای تنش آبی در کشور را به صفر برساند، گفت: تلاش می کنیم تا آخر دولت هیچ روستایی در کشور دارای مشکل آب و تنش آبی نباشد.

رییسی اظهار کرد: آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور هدف گذاری شده است و امروز که در نیمه فعالیت دولت سیزدهم هستیم، بسیاری از این روستاها از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شده اند.

رییس جمهور با بیان اینکه دولت به دنبال تفکیک نیروگاه صنعتی از نیروگاه های خانگی است، ادامه داد: ایجاد زمینه برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق در کشور پیش بینی شده است که ۱۰ هزار مگاوات آن مربوط به بخش صنایع است.

وی تاکید کرد: کارخانه های بزرگ باید به صورت مستقل برای تولید برق خود اقدام کرده و دست از سر برق خانگی بردارند؛ به همین دلیل حرکت صنایع کشور برای ایجاد نیروگاه برای تامین مصارف خود آغاز شده است.

ارتباط صنعت نفت با شرکت‌های دانش بنیان 5 برابر شده است

رییس جمهور در مراسم آغاز عملیات راه اندازی فاز یک پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس گفت: درخصوص جمع آوری گاز های مشعل که علاوه بر آلایندگی و ایجاد مشکل برای مردم، ثروت عظیم در نفت و گاز را می‌سوزاند، اقدامات خوبی در وزارت نفت صورت‌گرفته است. ارتباط صنعت نفت با شرکت های دانش بنیان پنج برابر شده است که کارهای صنعت نفت علم‌پایه کرده است و زمینه اشتغال برای جوانان هم ایجاد شده است.

رفع ناترازی در گاز

رییس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد : ناترازی در‌گاز باید رفع شود، و این ناترازی با تولید گاز و جمع آوری گازهای مشعل میسر است. جلوگیری از خام فروشی از تاکیدات رهبری است و باید جلوی خام فروشی گرفته شود. رفع مشکلات کشور در گرو کار های جهادی‌ست. در رشد اقتصادی متوسط ۴درصد، نفت وگاز سهم بسزایی داشتند و این باید ارتقا یابد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.