کد مطلب: ۵۶۸۷۵۴

سرانجام تطعیلی دو هفته‌ای کشور به کجا رسید؟

سرانجام تطعیلی دو هفته‌ای کشور به کجا رسید؟

وزیر کشور گفت: اثربخشی تعطیلات، همراهی و هماهنگی همه بخش‌ها را می‌طلبد و مقرر شد که نسبت به موضوع، بررسی دقیق‌تری صورت گیرد و ما روزهای آینده در ستاد بحث جدی‌تری کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشوردر حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: در این جلسه همه تجارب جهانی و همچنین اقدامات یک سال و نیم گذشته و همچنین همه نظرسنجی‌ها بررسی شد و درست است که تعطیلات بعنوان یکی از راه‌های اقدام و اثرگذار است، اما انجام این کار نیازمند مقدمات، تمهیدات، برنامه ریزی‌ها، اقناع سازی و همراه سازی همه مسئولان و همه مردم است.

وی گفت: اگر در موضوع تعطیلات به صورت دقیق و کاملا هوشمندانه و موثر برنامه ریزی نشود چه بسا شاهد هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی باشیم، اما به اهداف مورد نظر نرسیم و همه شرکت کنندگان در جلسه به این موضوع اشاره داشتند.

واکسن کرونا ما را رویین تن نمی‌کند

وزیر کشور گفت: واکسن کرونا زدن ما را رویین تن در برابر ویروس کرونا نمی‌کند.

رحمانی فضلی در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی کرونا با حضور وزیر کشور افزود: یکی از نگرانی‌هایی که در حوزه واکسیناسیون ایجاد شده، این است که به غلط این باور در بین مردم رایج شده که، چون واکسن زده اند رویین تن هستند و دیگر کرونا نمی‌گیرند.

وی افزود: این در حالی است که واکسیناسیون مانع ابتلا نمی‌شود هر چند این بیماری را سبک‌تر می‌کند، اما اگر بیماری که کرونا گرفته بیماری زمینه‌ای داشته باشد خطرناک خواهد بود.

رحمانی فضلی گفت: بنابراین تلقی غلط رویین تن شدن را با زدن واکسن کنار بگذارید و امیدواریم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بتوانیم این بیماری را مدیریت کنیم.

وزیر کشور درباره تامین واکسیناسیون نیز گفت: هیچ مشکلی در بحث تامین واکسن نداریم به ویژه که یکی از نکات مهم در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بحث واکسیناسیون است که ما میزان واکسیناسیون را از صد هزار تا ۵۰۰ هزار نفر در روز رسانده ایم و این رقم را باید افزایش بدهیم.

وی گفت: طبق گزارشی که در جلسه داده شد در تامین واکسیناسیون هیچ مشکلی نداریم و واکسن داخلی نیز از هفته آینده تامین خواهد شد و از یک میلیون به یک میلیون و دویست هزار دوز خواهد رسید.

رحمانی فضلی افزود: بنابراین همه این موارد به نحوه تلقی مردم از این بیماری برمی گردد به ویژه که ویروس کرونا بزرگترین ریسک و خطر را برای ما فراهم آورده است.

هیچ کمبودی در تامین دارو نداریم

وزیر کشور گفت: طبق گزارشی که وزیر بهداشت در جلسه امروز داشت، هیچ مشکلی در تامین دارو نداریم.

رحمانی فضلی در حاشیه جلسه قرارگاه در کمیته اجتماعی امنیتی و انتظامی ستاد کرونا افزود : طبق گزارشی که آقای نمکی در جلسه امروز داد ما هیچ گونه مشکلی در تامین دارو نداریم و نگرانی هایی در این خصوص وجود ندارد.

وی گفت: یکی از مباحثی که در جلسه امروز مطرح شد بحث جریمه‌ها و کنترل‌هاست که مقرر شد مطالعه و بررسی دقیق‌تری صورت گیرد و قرار شد ما در روزهای آینده این موضوع را بررسی دقیق کنیم و در این خصوص تصمیم گیری شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: البته در کنار این چند مسئله نیز مطرح شد که یکی ارزش قائل شدن و حمایت و قدردانی از کادر درمان است که یک سال و نیم است درگیر این بیماری هستند و باید کمک کنیم اینها در شرایط بهتری وظایف خود را انجام دهند که در این خصوص قرار شد آقای نمکی بازنگری دقیقی درباره این موضوع داشته باشند.

وزیر کشور گفت: همچنین در جلسه امروز مقرر شد ما شرایط کنترلی و جرایم جدیدی را پیشنهاد دهیم که موثر واقع شود چرا که اکنون این جرایم با نوع تخلفات هماهنگی ندارد و در واقع کم است باید به گونه ای اجرا شود که تاثیرگذار و بازدارنده باشد.

رحمانی فضلی ادامه داد: مقرر شد اصناف برای صنف خود و ناجا نیز در بحث ترددها پیشنهادهای خود را بدهند تا تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دم شما گرم حقیقتا توان تعطیلی دیگه نداریم

    • ناشناس

      خودشونم توان تعطیلی درست و حسابی ندارن بدون برنامه تعطیل میکنن

  • رضا

    همین مونده تو در مورد پزشکی اظهار نظر کنی
    تعطیلی با نظارت و زور باید باشه
    توی همین تعطیلات باید به سرعت واکسیناسیون انجام بشه.

  • ناشناس

    باسلام.دولت آقای روحانی و معاونان و وزراء و مدیران ارشدش دیگر تمام شد،و همانند دولت های قبل ایران به تاریخ پیوستند.تصمیمات جدید کشور را دولت جدیدجناب حجت الاسلام رئیسی خواهند گرفت.باتشکر

    • ناشناس

      چه فرقی داره؟تو ایه چهل سال هر دولتی اومده بدتر شده،پس وعده الکی ندید البته امثال شما تا زمانی که نونتون از این دولتها تامین بشه مخلص هستید

    • ناشناس

      خب که چی،چه فرقی برای ملت ایرن داره،

  • ناشناس

    از بس واکسناتون اشغاله چطور برا اروپا میشه که ماسک و هم کنار گذاشتن ولی این اشغالای شما رو بزنیم باز باید مثل قبل رعایت کنیم!!!

  • ناشناس

    علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد
    اگر قبل از اینکه کرونا بتونه شدید تر بشه هرکی خودش خودشو بکشه زودتر راحت میشه
    سر جدتون بسه دیگه
    جریمه تعطیلی فشار

  • سعید

    تو این نظام چیزی که ندیدیم هماهنگی و برنامه ریزی و آینده نگریه.
    تا جامعه جهانی به کمک ملت نیاد گشایشی حاصل نمیشه.
    ملت کرونا میگیرن اونایی که بدنشون قویه زنده میمونن و تا یک سال پادتن دارن
    تو و امسال تو هیچ کاری نمیکنید چون ملت براتون مهم نیستن.

  • بهار

    به نظر من تعطیلی ها رو قشر ضعیف خیلی اثر بدی گزاشته کرایه های چند برابر اجاره های سرسام آور .بعضی از آقایون داخل مترو اصلن ماسک نمی زنن وبه پرسنل مترو فحاشی میکنن اگر جریمه بشن دیگه غلط زیادی نمیکنن

  • setare

    لطفا تعطیلی کلی اعما کنید،پرسنل خسته شدن دیگ توان ندارن،جوونهای ما دارن دونه دونه پرپر میشن این دو هفته تعطیلی کسیو فقیر نمیکنه،فک کنن رفتن مسافرت.تو این تعطیلات هم سرعت واکسینه شدن رو ببرین بالا تا ب جوونها برسه،نسل جوونهامون منقرض شده بخدا ی فکری کنید با این دست دست کردن شما فقط تعداد قربانیا بیشتر میشه.لطفا لطفا خواهش میکنم ی کاری کنید