کد مطلب: ۶۳۶۵۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرخابی‌ها چقدر سهام فروختند؟

سرخابی‌ها چقدر سهام فروختند؟

پذیره‌نویسی استقلال و پرسپولیس روز یکشنبه هفته گذشته در فرابورس روز آغاز شد. آمارها نشان می‌دهد که سهامداران از عرضه سرخابی‌ها استقبال نکردند. کارشناسان علت این موضوع را عدم اعتماد سهامداران به بازار می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تا ساعت ۹:۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۸۵۰ واحدی در سطح یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۰۱ درصدی مواجه شد.

پذیره‌نویسی استقلال و پرسپولیس یکشنبه هفته گذشته در فرابورس آغاز شد.

در روزهای اول پذیره‌نویسی استقبال چندانی از این دو باشگاه نشد. بر اساس آمار موجود باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در فرابورس به‌ترتیب ۷۲ و ۸۱ میلیارد تومان از سهام این دو باشگاه بفروش رسیده است.

استقلال ۲۴۸ میلیون و ۱۹ هزار و ۷۲۶ سهم به قیمت ۲.۹۱۰ ریال در مجموع به ارزش ۷۲ میلیارد ۱۷۳ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۲۶۶ تومان بفروش رسیده است.

برای باشگاه پرسپولیس نیز ۲۴۰ میلیون و ۵۷ هزار و ۶۲۰ سهم در قیمت ۳.۳۸۷ ریال به ارزش ۸۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان فروش رفته است.

چرا پذیره‌نویسی سرخابی‌ها شکست خورد؟

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که عدم اعتماد سهامداران به بازار سرمایه باعث شده که سهام استقلال و پرسپولیس را نخرند.

از سوی دیگر، گروهی از کارشناسان می‌گویند که صورت مالی زیان‌ده شرکت‌ها باعث شده فعالان بورس علاقه‌ای به خرید این دو باشگاه نداشته باشند.

مهدی سوری، کارشناس بازار سرمایه درباره دلایل استقبال سرد مردم از خرید سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌گوید: در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در پذیره‌نویسی‌های قبل هم شاید اعداد بالاتر از این را نداشتیم بنابراین نمی‌توان به صورت قطعی گفت که از عرضه اولیه این دو شرکت استقبال نشده‌ است. این دو تیم باشگاهی هواداران متعصبی دارند که حاضر هستند بدون هیچ چشم‌داشتی به این باشگاه‌ها کمک کنند.

وی ادامه می‌دهد: اگر با دید هواداری اگر به این روند نگاه کنیم موضوع فاجعه‌آمیزی رخ نداده است اما در نگاه سهامداری با دو مجموعه مواجه هستیم که اینها پتانسیل‌های بسیار بالایی برای ایجاد سود و درآمد دارند که استفاده از این پتانسیل بالا نیاز به مدیریت دارد، مدیریت درست هم با واگذاری و خصوصی سازی ۱۰ درصدی به دست نمی‌آید و در اینجا مهم این است که سهامدار عمده چه کسی باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    دو باشگاه زیان ده را آورده اند، بورس و انتظار دارند که مردم سهام شان را بخرند. مگر این همه مردم را تشویق نکردند در بورس آموزش ببیند، خوب الان آموزش دیده اند و به راحتی سرشان کلاهی نمی رود! از این کارشناس محترم هم بپرسید خودش از این سهام ها واقعا خریده است؟