کد مطلب: ۱۳۵۲۸۲

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه صنایع فلزی:

سرمایه‌گذاری هدفمند در بخش صادرات، نیاز اصلی کشور است

سرمایه‌گذاری هدفمند در بخش صادرات، نیاز اصلی کشور است

وزیر صنعت،معدن و تجارت در افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و صنایع فلزی تهران در شهر آفتاب، نیاز کشور را توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش ظرفیت‌ها دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهندس محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و صنایع فلزی تهران در شهر آفتاب با بیان این مطلب افزود: در بسیاری از زمینه‌ها کالاهای ساخته شده داخل بسیار مرغوب است و قابلیت رقابت دارد که حجم عمده‌ای از آن صادر می‌شود. اما در بسیاری از زمینه‌ها علی‌رغم اینکه کیفیت محصولات تولیدی خوب است اما حجم تولید آنقدر نیست که بتواند صادر شود و صرفا روانه بازار داخلی می‌شود.

به گفته مهندس نعمت‌زاده؛ ما در مورد سیمان ظرفیت‌سازی کرده‌ایم به طوری‌که در دو سال قبل تبدیل به بزرگترین صادر‌کننده این محصول شده‌ایم که در مورد سرامیک نیز این موضوع صدق می‌کند.

وی افزود: با ظرفیت‌سازی‌های جدیدی که در صنعت فولاد انجام دادیم، خوشبختانه توانستیم سال گذشته به حجم ۵ میلیون تن صادرات فولاد را انجام داده و در سال جاری یک الی دو میلیون به این رقم اضافه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فقط به خاطر صادرات باید ظرفیت‌های جدید ایجاد کنیم، افزود: صنعت پتروشیمی در سالیان گذشته با سرمایه‌گذاری‌هایی که با هدف توسعه صادرات صورت گرفت توانست بسیاری از صنایع پایین‌دستی خود را نیز بهرمند سازد.

مهندس نعمت‌زاده تاکید کرد: آنچه مسلم است نیاز ما به توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش ظرفیت‌هاست تا به صورت رقابت‌پذیر می‌بایست باشد در حوزه‌های کیفیت و قیمت روی آن کار شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در قراردادهای منعقده مشارکت با خارجی‌ها تاکید بر این است که بخشی از تولیدات خود را به بازارهای خارجی صادر نمایند که در زمینه صنعت خودرو ما شاهد این مسئله هستیم.

وی در توضیح این مطلب افزود: بنابراین وقتی سرمایه‌گذار خارجی متعهد می‌شود که بخشی از تولیدات خود را صادر کند نشانگر این است که این محصولات رقابت‌پذیر است.

مهندس نعمت‌زاده در خصوص نمایشگاه افتتاح شده نیز گفت: خوشحالیم که دو روز پس از انتخابات، این نمایشگاه با حضور آلمان و ایتالیا و ۱۶ کشور اروپایی و غیر اروپایی برپا شده است.

وی افزود: آنچه مسلم است پس از برجام برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنعتی و غیر‌صنعتی دو برابر شده و اشتیاق زیاد برای برگزاری این نمایشگاه چه در داخل کشور و چه به صورت حضور تولیدکنندگان داخلی در خارج از کشور فرآهم شده است.

وی در ادامه با خبر اینکه در صددیم تا با مشارکت فعالان اقتصادی نمایشگاه عظیمی در کنار فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) احداث کنیم، افزود: البته امیدواریم که با ایجاد نمایشگاه شهر آفتاب ظرفیت نمایشگاه‌های تهران گسترش یابد که البته در این میان نواقصی وجود دارد که شهرداری متعهد به رفع آن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این نمایشگاه بهترین محلی است برای ارتباط مردم و تولیدکنندگان است که ضمن آشنایی با ظرفیت‌های یکدیگر، انعقاد قراردادهای جدید و تعاملات لازم صورت گیرد.

مهندس نعمت‌زاده یادآور شد: این نمایشگاه در سال گذشته به صورت مقدماتی و مختصر برپا شده بود که در سال جاری بسیار گسترده‌تر در قالب ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی برپا شده است که قرار بر این است همه ساله در این ماه از سال چنین نمایشگاهی برپا شود.

وی در ادامه گفت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی پس از برجام ضمینه بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌های دو و چند‌جانبه را با شرکت‌های خارجی فرآهم آورده است که می‌تواند در زمینه توسعه صنعتی و افزایش مهارت منجر به یک تعامل بین‌المللی شود.

وی در پایان به صنعت‎‌گران توصیه کرد: با بازدید خود از این نمایشگاه از آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی آگاه شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.