کد مطلب: ۶۲۸۵۵۶

یک استقلالی بر مسند سرپرستی فدراسیون فوتبال

یک استقلالی بر مسند سرپرستی فدراسیون فوتبال

بعد از عزل شهاب عزیزی‌خادم، سرپرست جدید فدراسیون فوتبال معرفی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرپرست جدید فدراسیون فوتبال کیست؟

به نقل از فارس ، نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز با خروجی عزل شهاب عزیزی خادم برگزار شد. بعد از این نشست درباره انتخاب مهرداد سراجی به عنوان سرپرست جدید فدراسیون گمانه‌زنی شد، اما این اتفاق رخ نداد.

درنهایت میرشاد ماجدی، بازیکن و عضو سابق هیئت مدیره باشگاه استقلال، به‌عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شد. بر این اساس امور مدیریتی فدراسیون فوتبال به او واگذار شد.

چرا عزیزی خادم عزل شد؟

یک عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره دلیل عزل شهاب عزیزی خادم ارائه کرد.

احسان اصولی درباره عزل شهاب عزیزی‌خادم گفت: در طول تقریبا یک سال گذشته، تذکرات و نکاتی به شکل مکتوب و شفاهی در جلسه هیات رییسه در قالب صورت‌جلسه و داستان‌هایی از این دست گفته شد، اما هیچ شاهد و نشانه‌ای مبنی بر اصلاح فرآیند مشاهده نشد. همچنان دوستان در همان فضا حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما به نمایندگی از مجمع و دومین رکن عالی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و البته به نمایندگی از مردم ایران و همه هواداران که منتخب مجمع در هیات رییسه هستیم، برخود لازم دانستیم به این مسائل ورود داشته باشیم. روز گذشته درخواست دستور تشکیل جلسه فوق‌العاده هیأت رئیسه را ارائه دادیم.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال اضافه کرد: طبق اساسنامه اگر دست کم یک سوم اعضای هیات رییسه درخواست تشکیل جلسه بدهند، رییس فدراسیون موظف است ظرف مدت چهارده روز جلسه‌ای را تشکیل بدهد. البته تعداد اعضای درخواست‌دهنده هیأت رئیسه خیلی بیشتر از یک‌سوم است. در غیر این صورت اعضای هیأت رئیسه راسا برای تشکیل جلسه اقدام می‌کنند و بحث عزل را طبق بند ۱۴ ماده ۳۵ اساسنامه فدراسیون که جزو اختیارات هیأت رئیسه است انجام می دهند.

وی تصریح کرد: از مهمترین دلیل ما برای درخواست عزل، برخی اتفاقات ناگوار مخصوصا ماجرای حذف استقلال و پرسپولیس بود. بیم و نگرانی داشتیم که همین اتفاق برای فوتبال ملی کشورمان رخ بدهد. رفتارهایی که دیدیم، ما را بر آن داشت که پیش از وقوع این اتفاق ناگوار برای فوتبال، علاج کار را دیده و به این شکل موضوع را دنبال کنیم. امیدواریم تأثیر این کار سبب اعتلا و سربلندی فوتبال ملی شود.

آخرین اخبار جامعه تجارت‌نیوز را از صفحه جامعه دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.