کد مطلب: ۶۴۳۱۱۶

رئیس جمهوری:

نمی‌توانیم سفرهای استانی را متوقف کنیم

نمی‌توانیم سفرهای استانی را متوقف کنیم

 سیدابراهیم رئیسی گفت بنا داریم در کوتاه‌ترین زمان وضعیت همه استان‌ها را بررسی کنیم و لذا با وجود آنکه در ماه رمضان بودیم، برگزاری این سفر ضروری بود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایسنا ، رئیس‌جمهور شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری پایان سفر به استان البرز، این استان را دارای ظرفیت‌های چشمگیر صنعتی، کشاورزی و گردشگری دانست و گفت: استان البرز در عین حال پذیرای تعداد زیادی مهاجر است اما شاخص‌های توسعه و زیرساخت‌های این استان متناسب با حجم بالای افزایش جمعیت ناشی از مهاجرت به استان نیست.

رئیسی پایین بودن سرانه فضاهای آموزشی، ورزشی و درمانی را از جمله تبعات مهاجرنشینی برای استان البرز برشمرد و افزود: در سفر امروز تصمیمات خوبی برای توسعه فضاهای آموزشی، تکمیل بیمارستان‌های در حال ساخت و گسترش فضاهای درمانی و نیز افزایش سرانه ورزشی گرفته شد که این تصمیمات بویژه ساخت مدارس جدید در استان بزودی و با کمک خیرین آغاز خواهد شد.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به بازدید خود از پروژه قطار شهری کرج، اظهار داشت: متأسفانه این پروژه ۱۵ سال است که در حال اجراست و هنوز کارهای زیادی برای تکمیل آن باقیمانده است. از مدیران استان خواسته شد که یک برنامه زمان‌بندی دقیق و بسته پیشنهادی برای شیوه، محل و نحوه تأمین اعتبارات پروژه ارایه کنند تا بتوانیم با سرعت بیشتری اجرای آن را به پیش ببریم.

رئیسی با اشاره به وجود بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی و نیز ۳۰ مرکز تحقیقات مهم در استان البرز، تصریح کرد: واحدهای صنعتی و تحقیقاتی در استان، نماد توانایی و دانایی هستند که ایجاد ارتباط و پیوند بین آنها می‌تواند به تحقق اهداف شعار امسال یعنی حمایت از رونق تولید، ایجاد اشتغال و افزایش و رونق فعالیت واحدهای دانش‌بنیان کمک کند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌هایی که ظرفیت بالایی برای نیل به فعالیت‌های دانش‌بنیان دارد، شهرک‌های صنعتی است و اگر از ارتقاء فعالیت‌های واحدهای صنعتی این شهرک‌ها به فعالیت‌های دانش‌بنیان حمایت شود، بخش قابل توجهی از هدف‌گذاری دو برابر شدن تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان محقق خواهد شد.

رئیسی همچنین به موضوع ارتقاء تقسیمات کشوری در استان البرز اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای اداری، مقرر شد که استاندار گزارشی در این‌باره به دولت ارایه کند تا هر چه سریع‌تر مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره شرکت‌هایی که در استان البرز فعال بوده، اما مالیات آنها در حوزه مالیاتی استان تهران پرداخت می‌شود، اظهار داشت: از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواسته‌ام این موضوع را بررسی کند با آن دسته از شرکت‌هایی که در یک استان دیگر فعالیت می‌کنند، اما در تهران ثبت شده‌اند، در صورت امکان مالیات خود را در حوزه مالیاتی همان استان محل فعالیت پرداخت کنند.

رئیسی در پاسخ به سوال دیگری درباره راهکارهای دولت برای ساماندهی مهاجرپذیری و حاشیه‌نشینی در استان البرز، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت و حاشیه‌نشینی افراد فعال نبودن اقتصاد روستاها و شهرهای کوچک است.

رئیس جمهور افزود: امروز عمده روستاهای کشور از آب، برق، گاز، راه و امکانات بهداشتی ضروری برخوردار هستند، اما روستانشینان و ساکنین شهرهای کوچک به دلیل فعال نبودن اقتصاد در محل زندگی‌شان تمایل به مهاجرت پیدا می‌کنند.

رئیسی تصریح کرد: دولت با تخصیص تسهیلات لازم و اعمال حمایت‌هایی نظیر خرید تضمینی محصولات و افزایش قیمت خرید تضمینی تلاش دارد اقتصاد روستاها را بالنده‌تر و فعال‌تر کند تا روستائیان به زندگی در روستاها ترغیب شوند. در همین سفر بیشترین بخش اعتبارات برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.