کد مطلب: ۷۴۹۴۳۸

دیدار امیر عبداللهیان با وزیر خارجه لبنان

دیدار امیر عبداللهیان با وزیر خارجه لبنان

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر خود به بیروت با «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان رایزنی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنانی و در رأس هیأتی پنجشنبه شب وارد بیروت شد، در بدو ورود گفت:‌ خوشحالم در بیروت فرصت گفت‌وگو و رایزنی با مقامات این کشور دوست و برادر را دارم.

او ادامه داد: سفرم به بیروت در چارچوب دعوت رسمی وزیر امور خارجه جمهوری لبنان با هدف رایزنی‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و از جمله رایزنی در خصوص آخرین تحولات فلسطین انجام می‌شود.

وزیر خارجه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت به حمایت‌های خود از مردم، دولت، ارتش و مقاومت در لبنان ادامه می‌دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ما همه جریان‌های سیاسی در لبنان را دعوت می‌کنیم از مسیر گفت‌وگو و توافق هر چه سریع‌تر نسبت به انتخاب رئیس جمهور و تکمیل فرآیند سیاسی اقدام کنند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: تردید نداریم جریان‌های سیاسی مختلف در لبنان با شایستگی و بدون هرگونه مداخله خارجی قادر به تعیین رئیس جمهور خود خواهند بود.

این سومین سفر امیرعبداللهیان به لبنان پس از تصدی این سمت است. رئیس دستگاه دیپلماسی مهر ماه سال گذشته (۱۴۰۰) سفری به بیروت داشت و فروردین سالجاری نیز برای دومین بار به لبنان سفر کرد.

برخی رسانه‌های لبنانی پیش از این از سفر امیرعبداللهیان به لبنان خبر داده بودند. از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که امیرعبداللهیان روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه در مسکو با سرگئی لاوروف دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.