کد مطلب: ۲۶۴۰۳۷

سفر دیپلمات ارشد آمریکایی به توکیو و سئول برای گفت‌وگو در مورد تحریم‌های ایران

سفر دیپلمات ارشد آمریکایی به توکیو و سئول برای گفت‌وگو در مورد تحریم‌های ایران

بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا قرار است دستیار وزیر خارجه این کشور در امنیت بین‌المللی و عدم اشاعه در صدر یک هیات سیاسی برای گفت‌وگو در مورد سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران به ژاپن و کره جنوبی سفر کند.

کریستوفر فورد، دستیار مایک پمپئو در امور امنیت بین‌المللی و عدم اشاعه قرار است با یک هیات آمریکایی از 18 تا 20 ژوئن با هدف توجیه سیاست‌های تحریکی آمریکا از جمله بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای ایران به این دو کشور سفر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،در بیانیه وزارت خارجه آمریکا با طرح اتهامات نخ‌نما علیه کشورمان آمده است که آمریکا تلاش می کند تا با همکاری کشورهای مختلف در سرتاسر جهان یک کمپین جهانی را برای مقابله با آن چه تهدیدهای هسته‌ای و مربوط به اشاعه ایران و نیز حمایت این کشور از تروریسم، جنگ طلبی، و توسعه موشک‌های بالستیک، خوانده شده، ایجاد کند.

قرار است اندرو پیک، معاون دستیار وزیر امور خارجه در خاور نزدیک و چند دیپلمات دیگر نیز در این هیات حضور داشته باشند.

بنابرگزارش، در حالی که ترامپ پس از خروج از برجام اعلام کرده که همه شرکت‌هایی که به تجارت خود با ایران ادامه دهند را تحت تحریم‌های ثانویه قرار می‌دهد کشورهای اروپایی تاکید کرده‌اند که از تجارت شرکت‌های خود با ایران علیه تحریم‌های آمریکا حمایت می‌کنند.

در روزهای اخیر مقامات اروپایی اعلام کردهاند که قانون مسدود کننده را پس از به روزرسانی برای مقابله با تحریم‌های احتمالی آمریکا عملی کرده‌اند.

همچنین، وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز اعلام کرد: رایزنی‌هایی را با آمریکا برای مستثنی شدن از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران آغاز کرده است .

منبع:خبرگزاری شینهوا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.