کد مطلب: ۲۴۶۳۹۰

سفیر آمریکا: با آلمان سرجنگ تجاری نداریم

سفیر آمریکا: با آلمان سرجنگ تجاری نداریم

سفیر جدید آمریکا در آلمان در مصاحبه‌ای اظهار کرد: اختلاف در خصوص تعرفه‌های تنبیهی واشنگتن روی کالاهای اروپایی، جنگ تجاری به راه نخواهد انداخت.

ریچارد گرنل در مصاحبه با گروه روزنامه فانکه تاکید کرد که آمریکا منتظر پیشنهادهایی درباره نحوه اجتناب از تعرفه‌های تنبیهی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سفیر آمریکا گفت: آلمانی‌ها کارشان در تجارت حرف ندارد. هیچ جنگ تجاری وجود نخواهد داشت و ما با دوستانمان برای حل مشکل سرگرم مذاکره هستیم.

وی در ادامه افزود: آمریکا پیش از اینکه درباره اقداماتی که پس از به پایان رسیدن مهلت معافیت‌های موقتی از تعرفه‌های وارداتی در اول ژوئن انجام خواهد داد تصمیم بگیرد، خواهان دریافت پیشنهادهای اروپا است.

اروپا همچنین با خروج آمریکا از برجام مخالفت کرده است.

گرنل که کمتر از یک هفته از آغاز ماموریتش نمی‌گذرد، با توییتی که در آن از شرکت‌های آلمانی فعال در ایران خواست این کشور را ترک کنند، جنجال برانگیخت.

وی در این مصاحبه مجددا بر مواضع ضدایرانی خود پافشاری کرد و از اروپایی‌ها خواست آمریکا را در وضع تحریمها علیه ایران همراهی کنند.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان پیش از این خواستار یک قرارداد تجاری جدید میان اتحادیه اروپا و آمریکا شده بود که به بخش صنعتی متمرکز شود و کاهش کلی تعرفه‌ها را بدنبال داشته باشد.

در مهلت باقی مانده تا اول ژوئن که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده در صورتی که اتحادیه اروپا امتیازاتی ندهد، تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم را برای اتحادیه اروپا اجرا خواهد کرد، برلین از شرکای اروپایی خود درخواست کرده‌اندکی انعطاف نشان داده و قرارداد تجاری گسترده‌ای را پیگیری کنند که به نفع هر دو طرف باشد.

آمار اتاق بازرگانی و صنعت آلمان-آمریکا نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون شغل آلمانی به شکل مستقیم و غیرمستقیم به صادرات به آمریکا بستگی دارند.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.