خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۴۹۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبرسازی مجدد ایلان ماسک / سهامداران علیه ماسک!

خبرسازی مجدد ایلان ماسک / سهامداران علیه ماسک!

سهامداران سابق توییتر روز سه شنبه از ایلان ماسک شکایت کردند. آنها مدعی شدند که چون ماسک دیرتر خبر خریداری سهام توییتر را اعلام کرده است، آنها افزایش قیمت اخیر سهام این کمپانی را از دست داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهامداران سابق توییتر روز سه شنبه از ایلان ماسک، مدیر عامل خودرو سازی برقی تسلا شکایت کردند. آنها مدعی شدند که افزایش قیمت اخیر سهام این کمپانی را از دست داده‌اند. آنان می‌گویند ایلان ماسک خریداری ۹٫۲ درصد از سهام توییتر را بیش از حد دیر اعلام کرد. همین باعث شد تا آنان افزایش قیمت سهام این کمپانی را از دست بدهند.

به نقل از رویترز ، در یک شکایت گروهی که به دادگاه فدرال منهتن ارائه شد، سهامداران بیان داشتند که ماسک با دیر افشا کردن سرمایه گذاری خود در توییتر در روز ۲۴ مارس سعی در انتشار اطلاعات غلط و حذف اطلاعات به جهت گمراه سازی داشته است. افشا کردن چنین اطلاعاتی جزو قوانین فدرال است.

سهام توییتر در روز چهارم آوریل پس از اینکه ایلان ماسک خرید سهام این کمپانی واقع در سان فرانسیسکو را اعلام کرد، ۲۷ درصد افزایش یافت و از ۳۹٫۳۱ دلار به ۴۹٫۹۷ دلار رسید. سرمایه گذاران این اقدام را رأی اعتمادی از سمت ثروتمندترین فرد جهان به این کمپانی تلقی کردند.

سهامداران قبلی می‌گویند که ایلان ماسک با تاخیر در اعلام خبر خریداری سهام توییتر توانست تعداد سهم بیشتری را با قیمت پایین‌تر بخرد. در حالی که آنها را فریب داده است تا سهام خود را با قیمت‌های پایین بفروشند این پرونده به دنبال خسارات غرامتی و کیفری نامشخصی است که این اقدام به بار آورده است. در حال حاضر وکیل ایلان ماسک نظری در این خصوص ندارد و کمپانی تسلا نیز متهم این پرونده نیست.

ماسک باید در چه تاریخی خرید سهام را اعلام می‌کرد؟

قوانین امنیتی آمریکا سرمایه گذارانی را که ۵ درصد از سهام یک کمپانی را خریداری می‌کنند ملزم می‌کند تا در طول ده روز آن را اعلام کنند. در مورد ایلان ماسک این اتفاق باید روز ۲۴ مارس می‌افتاد.

روز پنجم آوریل بود که توییتر اعلام کرد ماسک به هیئت رئیسه آن می‌پیوندد. اما این هفته معلوم شد که ایلان ماسک از این کار منصرف شده است. اگر ماسک وارد هیئت رئیسه توییتر نشود دیگر محدودیتی برای خرید سهام بیشتر ندارد. در حالتی که عضو هیئت رئیسه باشد می‌تواند تا ۱۴٫۹ درصد از سهام کمپانی را خریداری کند.

یکی از سهامداران قبلی توییتر می‌گوید که در تاریخ ۲۵ تا ۲۹ مارس ۳۵ سهم توییتر را به قیمت ۱۳۷۳ دلار، یعنی چیزی حدود ۳۹٫۲۳ دلار به ازای هر سهم فروخت. این در حالی است که اگر ماسک زودتر خرید سهام توییتر را اعلام می‌کرد این قیمت بالاتر می‌رفت. ثروت ایلان ماسک در حال حاضر ۲۶۵٫۱ میلیارد دلار است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.