کد مطلب: ۶۸۸۶۸۷

ماجرای سهام عدالت متولدین ۱۴۰۰ چیست؟

ماجرای سهام عدالت متولدین ۱۴۰۰ چیست؟

متولدین سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سهام عدالت می‌گیرند. واگذاری سهام عدالت به نوزادان پیرو قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است و برای تشویق فرزندآوری پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پرداخت سهام عدالت به نوزادان خبری است که بهادری جهرمی چند روز پیش اعلام کرد. او گفته به متولدین سال ۱۴۰۰، یک میلیون تومان و به متولدین ۱۴۰۱، یک و نیم تومان سهام عدالت تعلق می‌گیرد.

به گفته سخنگوی دولت، واگذاری سهام عدالت به نوزادان در راستای قانون حمایت از فرزندآوری در خانوارهاست. این قانون مشخص کرده که سهامی معادل یک میلیون تومان برای متولدان سال ۱۴۰۰ و معادل یک و نیم میلیون تومان برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، از سبد صندوق‌های سرمایه‌گذاری واگذار شود.

اما واگذاری سهام عدالت به نوزادان تنها مربوط به متولدین سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیست و گویا قرار است این سهام در سال‌های آینده هم، به نوزادان تازه متولد شده پرداخت شود و مبلغ آن سالانه بر اساس تورم بیشتر می‌شود.

دلیل اختلاف ۵۰۰ هزار تومان سهام عدالت متولدین امسال با متولدین سال گذشته هم محاسبه نرخ تورم است و چون تورم امسال رشد کرده، سهام عدالتی هم که به این افراد داده می‌شود متفاوت است.

ثبت نام سهام عدالت برای کودکان

آنچه درباره واگذاری سهام عدالت برای کودکان عنوان شده، تنها اعلام مبلغ این سهام است و هنوز هیچ جزئیاتی درباره ثبت‌نام سهام عدالت مطرح نشده است. اینکه افراد برای دریافت این سهام باید به کجا مراجعه کنند و چه مدارکی را همراه داشته باشند.

واگذاری سهام عدالت به کودکان در حالی خبرساز شده که مدت‌هاست عده زیادی منتظر دریافت سهام عدالت هستند. افرادی که از دریافت سهام جا مانده‌اند و هنوز مشخص نیست چه زمان می‌توانند سهام عدالت خود را دریافت کنند.

سهام بورسی نوزادان چه شد؟

وعده پرداخت سهام عدالت و سهام به نوزادان خبر جدیدی نیست. سال ۹۹ و همزمان با روزهای اوج بورس، مجلس مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن، متولدین سال ۱۴۰۰ سهامدار بورس می‌شدند.

بر اساس قانون بودجه دولت مکلف شده بود «به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد شود، برای مناطقی که نرخ زاد و ولد در آنها کمتر از نرخ متوسط کشور است، مبلغ ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا سقف ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد.»

اما این سهام هرگز به نوزادان تازه متولد شده اختصاص داده نشد. حالا باید دید پرداخت سهام عدالت به نوزادان هم به همان سرنوشت دچار می‌شود یا نه.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما اگه راست میگید به بچه من که سال ۸۸بدنیا آمده، دفترچه بیمه و عائله مندی بدهید(برابرقانون سال۸۸، به بچه چهارم،حق عائله مندی،سهام عدالت و… و حتی پاداش فرزندآوری و دفترچه بیمه تعلق نمی‌گرفت و بایستی بطورآزاد دفترچه دریافت میکردم و تمام هزینه ها، بصورت آزاد پرداخت کردم! و هنوز که هنوزه سرانه بیمه بصورت آزاد پرداخت میکنم ویارانه بهش تعلق نگرفته و هیچ امتیازی بهش تعلق نمیگیره و جزو آماررسمی خانواده من،محسوب نمیشه!) حالا میخواهید به متولدامسال،سهام عدالت بدهید؟؟!! بازنشسته نیروهای مسلح هستم،اگرکسی باورنداره،می‌تواند،قوانین اونوقت، را بررسی بکند،که هنوز به متولیدن اونروزها،هیچی تعلق نمیگیره،بارها پیگیری کردم،تنها جوابم این بود: قانون،قانونه،میخاستی بچه ت،یکسال دیرتربدنیا می‌آمد!!

  • ناشناس

    سلام .ببخشید به کسانی که طرح را داده‌اند بگید اول سهام پدر ومادرش را بدید بعد نام فرزندشان را بنویسید سهام بدید

  • ناشناس

    سلام من پسرم ۲۳ اسفند به دنیا امده بخاطر ۷ روز چرا باید ۱ تومنی سهمش باشه برا این مشکل کاری کنید فقط به خاطر۷ رو افتاده سال ۱۴۰۰

  • ناشناس

    سلام بچه من ۹۸به دنیاامده سهام نداره بعدشمابه فکره هزاروچهارصدهستیدپس بچه های ماگناه کردن

  • ناشناس

    به متولدین ۱۴۰۰ که یک میلیون رو پرداخت نکرده اید حالا می فرمایید به متولدین ۱۴۰۱ یک میلیون و نیم وقتی هردو سال قراراست باهم پرداخت شود دیگر تورم هیچ معنایی ندارد کمی به این موضوع دقت کنید.

  • ناشناس

    سلام برای دریافت سهام عدالت فرزند 1401کجا برویم

  • ناشناس

    چطوری ثبت نام کینم

  • محمد

    چطوری ثبت نام کینم

  • ناشناس

    سلام من فرزند ۱۴۰۰ دارم به کجا ثبت نام کنم

  • سعیدعیدزاده

    سلام خسته نباشی ثبت نامش چجوری هست

  • ناشناس

    توروخدا۱۴۰۰ ثبت نام کنید