کد مطلب: ۵۴۸۰۰۷

کمبود دارو در مراکز درمانی/ اقلام دارویی سهمیه‌بندی شدند

کمبود دارو در مراکز درمانی/ اقلام دارویی سهمیه‌بندی شدند

رئیس بیمارستان شهدای تجریش گفت: مشکل افزایش قیمت و سهمیه‌بندی داروها که برای بیمارستان‌ها وجود دارد، مراکز درمانی را با یک چالش جدی در امر خدمت‌رسانی به بیمار مواجه کرده است.

به گزارش تجارت‌‌نیوز ، رضا جلیلی خشنود، با اشاره به خطر عدم مراجعه‌ بیماران زمینه‌ای به مراکز درمان در دوران کرونا، در پاسخ به این سوال که آیا این خطر وجود دارد که شاهد موجی از فوت افراد مسن با بیماری زمینه‌ای بعد از کرونا باشیم؟ افزود: صددرصد همینطور است که فوت افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند و در این مدت به بیمارستان‌ها مراجعه نکردند، بیشتر خواهد شد.

خشنود ادامه داد: خیلی از بیماران به پایش‌های مرتب و طولانی نیاز دارند، بیماران از ترس اینکه دچار آلودگی کرونا نشوند به مراکز درمان مراجعه نکردند، در صورتی که بیماری‌های مزمن که نیاز به پایش جدی دارد، در این شرایط عوارض جبران‌ناپذیری برای آنها به همراه خواهد شد.

وی در مورد افزایش قیمت داروها و فشار اقتصادی بر خانواده بیماران، افزود: اکثر داروها و مواد اولیه آنها وارداتی است که وابستگی شدید به ارز دارد و چون باید چرخه‌ی صنعت دارو بچرخد، قیمت‌ها با نوسانات ارز تغییر می‌کند و با توجه به افزایش قیمت‌هایی که برای داروها اتفاق افتاده، بیماران با مشکلات مالی مواجه شدند.

خشنود ادامه داد: خیلی از اقلام دارویی الان سهمیه‌بندی شده، از یک سرم ساده تا آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای ساده برای مراکز درمانی سهمیه‌بندی شدند و با توجه به شلوغی مراکز درمانی در حال حاضر آنتی‌بیوتیک‌ها و بعضی داروهای روزمره و سرم‌ها از مواردی هستند که مراکز درمان با کمبود قطعی آن مواجه است.

منبع: ایلنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.