خبر مهم:

کد مطلب: ۴۱۳۷۰۸

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

افت ۳.۳ درصدی قیمت نفت در هفته پایانی نوامبر / سه عاملی که بازار نفت را تحت تاثیر قرار داد

افت 3.3 درصدی قیمت نفت در هفته پایانی نوامبر / سه عاملی که بازار نفت را تحت تاثیر قرار داد

قیمت نفت در هفته پایانی نوامبر تحت تاثیر استعفای نخست‌وزیر عراق، تردیدها در مورد پایان جنگ تجاری و اظهارات وزیر انرژی روسیه در مورد ادامه توافق کاهش تولید، 3.3 درصد افت کرد.

قیمت نفت در هفته پایانی نوامبر با افت 3.3 درصدی مواجه شد. درحالی‌که هر بشکه نفت برنت در اولین روز از معاملات (دوشنبه 25 نوامبر) با قیمت 62.64 دلار معامله می‌شد، روز جمعه به 60.49 دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بالاترین قیمت نفت در هفته گذشته مربوط به روز پنج‌شنبه و پایین‌ترین قیمت مربوط به روز جمعه می‌شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد تنها در یک روز قیمت طلای سیاه چهار درصد افت داشته است.

نمودار زیر روند هفتگی قیمت نفت را در هفته گذشته نشان می‌دهد:

روند هفتگی قیمت نفت

افت 3.3 درصدی نفت برنت در هفته پایانی نوامبر

گفته شده یکی از دلایل کاهش چشمگیر قیمت نفت در روز جمعه استعفای نخست‌وزیر عراق است که احتمالا به کاهش اعتراضات در منجر خواهد شد.

با این حال بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که اعتراضات عراق به‌ این زودی خاتمه نخواهد یافت.

طلای سیاه همچنین تحت تاثیر عوامل بنیادی از جمله تردیدها در مورد روند مذاکرات تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین قرار دارد.

هر دو کشور سیگنال‌های مثبتی در مورد خاتمه مناقشات اقتصادی داده‌اند، با این حال مواضع هر دو کشور در مورد اعتراضات هنگ‌کنگ آنها را در مقابل هم قرار داده است.

در عین حال نتیجه دیدار اوپک با روسیه که هفته آینده انجام خواهد شد از دیگر عواملی است که بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به‌نظر می‌رسد، درحالی‌که تولید کشورهای غیراوپک افزایش یافته، اوپک برای بازگرداندن تعادل به بازار چاره‌ای جز تمدید توافق کاهش تولید نداشته باشد.

وزیر انرژی روسیه اعلام کرده است که خواهان ایجاد تغییراتی در توافق فعلی اوپک و متحدان غیراوپکی آنهاست. توافق امضاشده میان کشورهای تولیدکننده تا مارس 2020 در جریان است و حالا مشخص نیست کدام کشورها با ادامه آن موافق باشند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.