کد مطلب: ۲۶۹۵۸۱

سوئیس افزایش دارایی خود را از دلار به شمش طلا تغییر می‌دهد

سوئیس افزایش دارایی خود را از دلار به شمش طلا تغییر می‌دهد

صندوق بازنشستگی سوئیس به دنبال افزایش تنش‌های ژئوپولتیکی، در حال تغییر شکل دارایی خود از اوراق قرضه آمریکا به شمش طلا است.

صندوق بازنشستگی سوئیس در حال تبدیل دارایی خود از اوراق قرضه آمریکا به طلای فیزیکی است؛ به عبارت دیگر صندوق بازنشستگی سوئیس در حال افزایش سرمایه‌گذاری خود به شمش طلا است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، طلای فیزیکی به عنوان بهترین روش برای مصون ماندن از ریسک‌های بازار و نیز افزایش ثروت در طول دهه ها است. اگر شخصی در اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی ۱۰۰ هزار دلار طلا خریداری کرده بود، اکنون ثروت او بیش از ۲ میلیون دلار بود.

صندوق بازنشستگی سوئیس اعلام کرد افزایش دارایی‌ها با اوراق قرضه نوعی ادعا برای داشتن طلا محسوب می‌شود. در حال حاضر، با توجه به شرایط موجود، پیشنهاد می‌شود که ذخایر طلای این کشور به جای اینکه در لندن یا آمریکا نگهداری شود، در داخل خاک سوئیس حفظ شود.

همچنین کارشناسان بر این باورند که کشورها در حال مشاهده تغییر رویکردهای ژئوپولتیکی از غرب به شرق هستند و این دلیلی است که به خرید بیشتر طلا به جای اوراق قرضه آمریکایی روی آورده اند.

آخرین تغییر ژئوپولتیکی با جنگ جهانی اول شروع و با جنگ جهانی دوم خاتمه یافت و این موضوع آمریکا را در موقعیت برتر قرار داد و ۷۰ درصد از ذخایر طلای جهان را در داخل خاک خود نگهداری کرد؛ ضمن اینکه این مسئله دلیلی است که آمریکا بر امپراتوری بریتانیا پیروز شود و اکنون شاهد یک تغییر قدرت ژئوپولتیکی دیگر با طغیان شرق هستیم.

بر پایه این گزارش، بار بدهی جهانی در حال افزایش است؛ این در حالی است که بیش از ۶۵ درصد از ذخایر پولی جهان به دلار آمریکا است. نگهداری طلای فیزیکی یقینا بهترین روش برای مصون ماندن از ریسک‌ها در برابر تمام ریسک‌های پولی بی پشتوانه است.

منبع:راشاتودی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.