کد مطلب: ۵۲۷۵۲۶

مدیرعامل توانیر:

تعرفه «بحرانی پیک مصرف برق» شامل مشترکان عادی نمی‌شود

تعرفه «بحرانی پیک مصرف برق» شامل مشترکان عادی نمی‌شود

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: پیشنهاد اختصاص تعرفه بحرانی پیک برای مشترکان بزرگ پرمصرف است و شامل مردم عادی نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «محمد حسن متولی زاده» روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود:‌ همواره سیاست‌های تشویقی برای ترغیب مشترکان به مصرف بهینه دنبال می‌شده و هدف نیز این بوده که مشترکان وقتی همکاری می کنند از پاداش این همکاری بهره مند شوند.

وی ادامه داد: اما تعداد اندکی از مشترکان هستند که به هر دلیل علاقمند نیستند در این زمینه (مصرف بهینه) همکاری کنند، بر این اساس یک پیشنهاد برای این گروه از مشترکان به هیات دولت داده شده است مبنی براینکه در زمان بحرانی پیک مصرف، تعرفه بالاتری برای آنان اعمال شود.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان ساخت: البته تعداد این مشترکان بسیار کم است و به طور عمده مشترکان دیماندی (صنایع بزرگ) هستند.

متولی زاده با تاکید براینکه مردم عادی مشمول این تعرفه نمی شوند، ادامه داد: مشترکان دیماندی اگر با سیاست های تشویقی همکاری نکردند به طور قطع باید بخشی از هزینه‌هایی که به مردم تحمیل می‌کنند را جبران کنند و تعرفه بحرانی پیک اگر مصوب شود یکی از راه های جبران خسارت خواهد بود.

وی افزود: توصیه می کنیم مشترکان پرمصرف همکاری کنند تا نیاز به اعمال سیاست‌های بازدارنده نباشد.

کاهش بارش‌ها و اثر آن روی تامین برق

مدیرعامل توانیر در باره کاهش بارش‌ها و اثرآن بر روی تامین برق گفت: امسال بارش ها کم بوده و نگرانی از تامین تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی وجود دارد.

متولی زاده ادامه داد: اما انتظار می‌رود با پشتیبانی اصحاب رسانه بتوان با اطلاع رسانی درست همکاری مردم را در باره رعایت الگوی مصرف جلب کرد.

وی افزود: همچنین امید است با جلب مشارکت صنایع و کشاورزان و کنترل بار اداره ها بتوان امسال را نیز مانند سال گذشته به خوبی پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل توانیر چندی پیش از ارائه پیشنهادی برای اختصاص تعرفه مواقع بحرانی پیک مصرف برق به هیات وزیران خبرداده بود.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.