کد مطلب: ۶۰۵۸۷۸

۴ ناشر بورسی شفاف‌‌‌سازی کردند

۴ ناشر بورسی شفاف‌‌‌سازی کردند

دیروز ۴ ناشر شسم، شپاکسا، خصدرا و نوری اطلاعیه‌‌‌های خود تحت‌عنوان «افشای اطلاعات بااهمیت» را در سامانه کدال منتشر کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اولین روز هفته و تا تنظیم این گزارش ۴ ناشر اطلاعیه‌‌‌های خود تحت‌عنوان «افشای اطلاعات بااهمیت» را در سامانه کدال منتشر کردند که در ادامه به تشریح جزئیات این اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته شده است.

شسم: شرکت تولید سموم علف‌کش که در زمینه تولید و فرمولاسیون انواع سموم دفع آفات نباتی و گیاهی فعالیت دارد، اعلام کرد که بنا بر درخواست سهامدار عمده در هیات‌مدیره شرکت مدیریت تالار ایرانیان (سهامی خاص) مقرر شده است که مبلغ ۸/ ۵ میلیارد تومان از سود انباشته شرکت جهت تقسیم به مجمع آتی پیشنهاد شود. با توجه به اینکه این شرکت ۴۹‌درصد سهام شرکت فوق را داراست، از سود تقسیمی معادل ۸۴/ ۲ میلیارد تومان سهم این شرکت است.

شپاکسا: شرکت پاکسان اعلام کرد که پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش سرمایه، به اطلاع می‌‌‌رساند که افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها در دستور کار شرکت است که با طی شدن مراحل آن اطلاع‌‌‌رسانی خواهد شد.

خصدرا: شرکت صنعتی دریایی ایران نتایج شرکت در مناقصه ارائه خدمات مهندسی، خرید، ساخت و نصب برای جکت سرچاهی پروژه توسعه میدان گازی بلال را اعلام کرد و گفت که شرکت صدرا برنده این مناقصه شده و نامه ابلاغ کار از طرف کارفرما صادر شده است و طرفین جهت امضای قرارداد اقدام خواهند کرد. مبلغ قرارداد ۱۵,۹۸۸,۷۲۱ دلار و ۱۰‌درصد مبلغ قرارداد به عنوان تضمین ارائه شده است.

نوری: پتروشیمی نوری طی اطلاعیه‌‌‌ای در سامانه کدال دلایل تغییرات سود بیش از ۳۰‌درصدی شرکت در ۶ ماه نخست سال نسبت به دوره مشابه سال قبل را به شرح ذیل اعلام کرد:

افزایش قیمت نفت و به تبع آن افزایش نرخ فروش محصولات ۶ ماه نخست سال‌جاری

با توجه به رونه روبه افزایش نرخ محصولات و به تبع آن تولید محصولات از خوراک دریافتی در ماه‌‌‌های قبل (با نرخ پایین‌تر) این تفاوت نرخ خوراک و نرخ فروش محصولات باعث افزایش سود شده است.

همچنین لازم به توضیح است سود سرمایه‌گذاری‌‌‌های کوتاه‌مدت (سود غیر‌عملیاتی) این شرکت نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.

منبع: دنیای‌اقتصاد

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خب بازم خواهد را صد هزار مرتبه شکر. ولی روند بورس بازم منفی و نزولی هست و خواهد بود. بازم خدا را شکر.

  • ناشناس

    بیش از 97 درصد حقیقی ها که خارج شدند. پس امروز چه کسانی هستند که دارند اینجور حجم زیاد میفروشند!!!!؟؟؟ برای نمونه خودرویی ها، تعداد فروشنده خیلی کمتر از تعدادخریدار هست.
    کمی بهش فکر کنید. مطئمن باشید مردم عادی و سهامداران خرد نیستند که اینجور بازار رو قرمز میکنند.

  • علی

    من عقیده دارم سهمی مثل نوری باید خریده بشه و یک دوره 5ساله برای سرمایه گذاری از دلار ، مسکن، طلا، بیشتر سود میده ،،