کد مطلب: ۲۳۳۵۸۷

شهر تهران با معضل کمبود معلم مواجه است

شهر تهران با معضل کمبود معلم مواجه است

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت: با توجه به بازنشستگی نسبتا زیادی که آموزش‌و‌پرورش شهر تهران با آن مواجه است با معضل کمبود معلم مواجه خواهیم شد.

آموزش‌وپرورش در سال‌های پیش رو با معضل بازنشستگی معلمان و بحران کمبود نیروی انسانی مواجه خواهد شد و از مهر 97 با سه سال شدن هنرستان‌ها کمبود نیروی انسانی در این بخش به شکل ویژه‌تری محسوس خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش در مصاحبه با صداوسیما درباره کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه گفته است: به دلیل خروج نیروی انسانی از سال 97 به بعد به شدت با کمبود نیرو مواجه می‌شویم و تعداد افرادی که شرایط بازنشستگی پیدا می‌کنند افزایش می‌یابد.

امسال 65 هزار نفر در آموزش‌وپرورش بازنشسته می‌شوند و تا چهار سال آینده این تعداد شیب افزایشی خواهد داشت و باید از روش‌های مختلفی برای تامین نیروی انسانی در سال تحصیلی آینده و سال‌های بعد استفاده کنیم تا مشکلاتی برای نظام آموزش و پرورش کشور ایجاد نشود.

در همین رابطه عباسعلی باقری مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که در سال تحصیلی جدید با توجه به استقرار کامل نظام 6.3.3 و سه پایه شدن هنرستان‌ها وضعیت کمبود معلم در مدارس شهر تهران به چه صورت است؟ اظهار کرد: با توجه به بازنشستگی نسبتا زیادی که آموزش و پرورش شهر تهران با آن مواجه است با معضل کمبود معلم مواجه خواهیم شد.

وی افزود: امسال بیش از 4 هزار نفر در آموزش و پرورش شهر تهران بازنشسته خواهند شد و در کنار آن شاهد استقرار پایه دوازدهم خواهیم بود که این مسئله باعث می‌شود کمبود معلم در مدارس افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که برای جبران کمبود معلم در مدارس پایتخت چه تدابیری را اتخاذ کرده‌اید؟ گفت: پیش بینی ما این است که از طریق استخدام، انتقال معلم به تهران، جذب نیروهای حق التدریس و ادامه فعالیت معلمانی که بازنشسته می‌شوند کمبود معلم را جبران کنیم.

باقری بیان کرد: از معلمانی که امسال وارد سی و یکمین سال خدمت خود می‌شوند می‌خواهیم تا به فعالیت ادامه دهند و همچنین طرح خدمات آموزشی را برای جبران کمبود معلم درنظر داریم، در حاشیه شهر تهران و مدارسی که ممکن است مدارس سه شیفته شوند از طرح خرید خدمات استفاده می‌کنیم و در هنرستان‌ها نیز از این روش استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش بینی می‌کنید چه تعداد معلم در آستانه بازنشستگی به همکاری خود ادامه دهند؟

افزود: پیش بینی می‌کنیم یک سوم افرادی که بازنشسته می‌شوند به فعالیت خود ادامه دهند همچنین دانشگاه فرهنگیان و استخدام آموزش و پرورش هزار نیروی جدید وارد تهران خواهند شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.