کد مطلب: ۶۴۳۳۱۰

افزایش صادرات آرد دولتی به ترکیه صحت دارد؟

افزایش صادرات آرد دولتی به ترکیه صحت دارد؟

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه گفت: با وجود کاهش عرضه آرد از اوکراین به جهان، حجم صادرات این محصول به ترکیه از کشور افزایش نداشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایرنا ، «مهرداد سعادت» با بیان اینکه تغییری در روند فروش گندم و آرد به ترکیه به وجود نیامده است، اظهار کرد: سیلوهای گندم در کشور ظرفیت خالی دارند که می‌توانیم با واردات گندم، تولید آرد در این بخش را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان با ورود گندم به کشور و تبدیل آن به آرد، صادرات این محصول را افزایش دهیم و بخشی از نیاز ترکیه در این بخش را برعهده بگیریم.

سعادت با بیان اینکه این روند می‌تواند موجب رخ دادن اتفاقات خوبی در روابط دو کشور شود، گفت: در دوره‌ ای ایران نیاز به خرید مرغ داشت و از طریق ترکیه نیاز خود را تامین کرد و امروز با مدیریت درست در زمینه فروش آرد غیردولتی می‌توان هم صادرات را افزایش داد و هم به بازار این کشور کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای سیلوهای خالی کشور سرمایه گذاری شده است، افزود: می‌توانیم با کمک کارخانجات تولید آرد از این توانمندی‌ها بهره برداری کنیم و با ارزش افزوده بیشتر، گندم وارداتی را صادر کنیم.

شایعات را تایید نمی‌کنم

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه گفت: شایعاتی مبنی بر فروش بیش از اندازه آرد به ترکیه را تایید نمی‌کنم، زیرا شاهد افزایش حجم صادراتی در این بخش نیستیم و قطعا مانع هرگونه ایجاد بحران در فروش کالا و صادرات محصولات خواهیم شد.

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر افزایش فروش آرد دولتی به ترکیه منتشر شده بود، مبنی بر اینکه به علت بحران به وجود آمده در اوکراین، میزان عرضه آرد در این کشور کاهش داشته است و شاهد افزایش قیمت این کالا خواهیم بود.

همچنین بر این موضوع که با افزایش حجم خروج آرد به ترکیه به زودی در ایران شاهد کمبود خواهیم شد، تاکید شده بود. به نظر می‌رسد خروج آرد از کشور به ترکیه به صورت غیرقانونی و قاچاق صورت می‌گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بالتازار

    در دوره ایی که احتمال قحطی است میخواهید به ترکیه آرد صادر کنید؟ ترکیه ایی که خود صادر کننده محصولات کشاورزی است؟
    چین با آن همه هیبت و هیمنه امسال گندم ذخیره کرده است بعد ایشان تازه یادش افتاده میخواهد به ترکیه گندم وآرد صادر کند !!!!!!!!!!اصلا ایران خود وارد کننده گندم است در زمینه گندم خود کفا نیست!!!!!!!!!!!صادرات یعنی چه ؟؟؟؟!!!!!

  • ناشناس

    همه امکانات را از قشر محروم گرفتند حالا نوبت نان خالی است

  • ناشناس

    هرگز نباید حتی یک گرم ارد ودیگرموادغذایی به ترکیه یا عراق صادرشود چون دربحران غذایی هست

  • فاضل

    سلام.قبلا آرد وارد نانوایی میشد و از آنجا به صورت غیرقانونی فروخته میشد و دولت نمیتونست کنترل کنه و الان هم نانوا مجبور نیست وارد نانوایی کنه همون مقداری را قصد فروش داره روی ماشین کیفروشه و چه بسا دلالانی که خودشان بازرسان امور همین صنف هستند .پس انتظار نداشته باشید کار درست پیش بره ترکیا که سهل فردا صحبت آمریکا هم بشه تعجب نخواهیم کرد.نانها روز به روز قیمو بالا میکشند و به طبع آن روز به روز به زن و قد کم میکنند همه هم بهانه دارند آرد ۵۰ کشیده روش انگار قبلا با قیمت قبلی درست پخت میکردند و تالا گرانی بهش خورده. بازرسان و هبئت مدیره اتحادیه که ….باشند معلومه زیدست چه خواهد شد.

  • اکبری پرند

    رییس جان این صادرات نیست قاچاق است آرد پای دولت کیسه چهل کیلویی پانصد بیست هزار تومان در میاد بعد میده به نانوا کیسه ای 38 هزار تومان کی میخوان مافیای آرد جمع بشه خدا میدونه

  • ناشناس

    کاردرستی.نیست.شما.باید.همه.چیز.وارد بکنید.اگه.واردات یک شهری بسته بشه همچیز داخل آن شهر گران میشود درسته کشور را همینجور واردات از همه چیز برای شیش ماه آزاد بکنید امتحان بکنید تا داد مردم بلند نشود برادر

  • امیر

    صادرات ارد وگندم به هر کشوری باید ممنوع شود چون احتمال زیادی برای قحطی وجود دارد
    لطفا جدی بگیرید

  • سلام

    با این بحران اقتصادی و پیش بینی وضعیت غلات که داره گرون تر میشه و آقایون با خوشحالی دارند صادر میکنند و با حماقت روی 10میلیون گندمی حساب باز کردند که اگر اوضاع خراب بشه گندمکارها مثل برنجکارهای شمال انبار میکنند و به دولت نمی دهند و میشه بحرانی مثل بحران برنج که دیدیم این تصمیمات مسئولین ما امسال ایران رو برای دومین بار به یتیم خانه تبدیل میکنه اون بار انگلیسی ها با عث شدند این بار خودی انگار یادشون رفته 4میلیون آواره افغان وارد ایران شدند که تا 7میلیون هم با غیر قانونی ها میرسند اینها ملت رو از گرسنگی تلف میکنند روسیه عاقل که میدونه چه خبره دستور توقف صادرات مواد غذایی رو صادر کرد اما ما برای چندر غاز سود داریم امنیت غذایی مردم خودمونو به خطر میندازیم خدا وند رحمت کنه انوشیروان عادل رو که عقیده داشت رعیت نمیتونه مملکت داری کنه مسئولین رعیت زاده ما با همون شیوه که در روستا بار اومدند میخواهند مملکت داری کنند رعیت های ما تمام مطالبات و بدهی ها رو میگذارند سر خرمن پرداخت میکنند اگر سرخرمن که مثلش هم معروفه گیر کنند دیگه تمومه اونجا بحث یک خانواده است اما اینجا یک مملکت به قول جیگر کلاه قرمزی میفهمی

  • ناشناس

    ارتش‌ترکیه‌قدرت‌اول‌منطقه‌است‌‌پس‌بایدایران‌به‌کشور‌ترکیه‌روابته‌بهتری‌داشته‌باشد