کد مطلب: ۶۱۶۱۴۴

صادرات دام زنده ادامه دارد؟

صادرات دام زنده ادامه دارد؟

حسین دماوندی نژاد گفت: صادرات ۵۰ هزار راس گوساله نر پروار شده در دستور کار است تاکنون حدود ۲ هزار راس دام سبک صادر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین دماوندی نژاد معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در در ششمین همایش بین‌المللی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران درباره ممنوعیت صادرات دام زنده گفت: ممنوعیتی برای صادرات دام نداریم برحسب ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی قرار است موانع صادراتی رفع شود، برنامه‌های تنظیم شده همانند سابق ادامه می‌یابد و به ازای صادرات اگر نیازی کشور داشته باشد آن را تامین خواهیم کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای دام سنگین صادرات ۵۰ هزار راس گوساله نر پروار شده در دستور کار قرار گرفت تاکنون دام سبک حدود ۲ هزار راس صادر شده است این عدد در کلان ظرفیت‌های ما رقم ناچیزی است.

دماوندی نژاد با بیان اینکه هیچ ممنوعیتی برای صادرات نداریم، افزود: مکانیزم‌های قرنطینه شدن این دام‌ها در حال انجام است و صادر می‌شود.

وی درباره جو باقیمانده در گمرک چابهار گفت: مشکل جو حل شد از آن ۱۰ درصدی که باقیمانده بود حمل شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: اصلا موصوع فساد پذیری نبود ما نهاده‌هایی که وارد کشور می‌کنیم تلاش می‌کنیم با حداکثر دقت و کاهش زمان کالا را به مناطق مورد نیاز حمل کنند حال فضای انباری یا به دست تولیدکنندگان انتقال یابد.

وی ادامه داد: فسادی نداشته است بخشی از این نهاده سبز شده بود، اما نباید در محل نگهداری چنین موضوعی رخ می‌داد.

دماوندی نژاد افزود: اصلی‌ترین بندر ما بندر امام خمینی (ره) است و همه شرایط فراهم است و نهاده‌ها در شرایط استاندارد در سیلو‌ها قرار می‌گیرد، اما در شرایط اسلکه چابهار در آن مقطع محدودیت وجود داشت و باید تشریفات قانونی صورت می‌گرفت و به دلیل بارش فصلی این اتفاق رخ داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:، اما اکنون این ۱۵ هزارتن نهاده جو به انبار‌ها حمل شد و اکنون در شرایط استاندارد نگهداری می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شغل دامداری در حال نابودی

  • ناشناس

    زمانی دام صادر می کنند که مردم توان خرید درماه دوکیلو گوشت داشته باشند نفرین خدا برشما معسولین بی لیاقت وبی خاصیت شمادارین چکارمی کنید پس چرا گوشت برزیلی وارد می کنید چون باید برای صادرات واردات گروهی راه دزدی باز باشد غیر از این چه می تواند باشد

  • ناشناس

    دام باید صادرشود تادامداران دامهای خود را تلف نکنن واقعا دامداران نابود شدن

  • ناشناس

    ورشکسته شدن دامدارا صادرات باید ادامه دار باشه

  • پیشوا

    بذار چه قانونی چه
    غیر قانونی صادر کنن
    بحث اینکه ۹۰%درصد مردم
    نمیتونن گوشت خرید، کنن

    • ناشناس

      دامداری که جو می‌خره کیلو هشت تومان
      دام زنده می ده کیلو ۴۰ تومان یک سوم خر‌ج خودشم در نمیاره بعد صادرات می‌گین بِده یک دامی که ۶ماهش بشه نزدیک ۳میلیون خرجش هست دامدار می‌دهد ۱میلیون ودویست

  • ناشناس

    معلوم نیست چه خبره اصلا نمیتونن تصمییم بگیرند چند روز پیش آقای مسئول گفت صادرات متوقف شده حالا میگه صادرات ادامه دارد

  • ناشناس

    خیلی خوب

  • بی نام

    خدا لعنت کنه بانیش رو

  • بنده خدا

    فاجعه افتخارنیست

  • علی موسایی

    سلام چرا جو به صورت سالم به دام دار نمیدن آن را خورد مکنند وبه صورت پلیت در میارن که معلوم نیست چی به ان اظافه مکنند شاید ۲۰ درصد جو داشته باش حوله از جهاد کشاورزی گرفتم