کد مطلب: ۶۵۴۳۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مرگ میلیون‌ها انسان با قطع صادرات گندم اوکراین

مرگ میلیون‌ها انسان با قطع صادرات گندم اوکراین

روسیه پس از حمله نظامی خود به اوکراین بند اودسا و سایر بنادر همسایه آن را مسدود کرد. به این ترتیب ارسال محموله مواد غذایی از این کشور امکان پذیر نبود. اگر این بنادر آزاد نشوند میلیون‌ها انسان از گرسنگی خواهند مرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس برنامه جهانی غذا ملل متحد از ولادیمیر پوتین خواهش کرد تا قبل از وقوع یک فاجعه جهانی برای آزادسازی بنادر اوکراین اقدام کند. او گفت: «میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با بسته شدن این بنادر خواهند مرد». دیوید بیزلی در کنفرانسی خبری در پاسخ به خبرنگاران سی‌ان‌ان که از او در مورد پیام مستقیم خود به پوتین پرسید گفت: «اگر حتی ذره‌ای نگران زندگی و جان سایر مردم جهان هستید، صرف نظر از اینکه چه حسی در مورد اوکراین دارید، باید بنادر دریای سیاه در اوکراین را آزاد کنید».

خطر سقوط اقتصاد اوکراین

محموله‌های حیاتی محصولات کشاورزی از سمت اوکراین که شامل ذرت، گندم و جو است به عنوان سبد نان جهان شناخته می‌شود. این محموله‌ها در این کشور جنگ زده گیرافتاده است، زیرا مقامات روسیه بندر اودسا و بنادر همسایه آن را مسدود کردند. روغن آفتابگردان و بلغور نیز از محصولات مهم صادراتی اوکراین است. این بنادر باید در عرض ۶۰ روز آینده فعال شوند. در غیر این صورت اقتصاد کشاورزی اوکراین سقوط خواهد کرد.

به نقل از این مقام، این بنادر برای اقتصاد اوکراین و همچنین تغذیه مردم جهان بسیار حیاتی هستند و اگر باز نشوند اوکراین مانند مولدوا محصور در خشکی می‌شود. جو بایدن نیز پیش‌تر گفت که حمله نظامی روسیه به این کشور جهان را در شوک مواد غذایی فرو می‌برد. تقریبا ۲۰ میلیون تن محصولات شاورزی اوکراین در بنادر دریای سیاه گیر افتاده‌ است.

این مواد غذایی در برخی کشورهای آفریقایی تنها تامین کننده به شمار می‌روند. اگر این محموله‌ها به کشورهای آفریقایی نرسند تعداد زیادی از مردم آفریقا از گرسنگی می‌میرند.

انرژی و غذا، اهرم فشار پوتین

روسیه متهم است به اینکه از منابع انرژی خود به عنوان یک اسلحه استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد پوتین در خصوص مواد غذایی نیز همین کار را می‌کند و از آن به عنوان اهرم فشار و اسلحه خود استفاده می‌کند.

اما باز کردن این بنادر چندان آسان نیست. علاوه بر اینکه با مین و کشتی‌های نظامی از این بنادر محافظت می‌شود، ارتش اوکراین نگران این است که روسیه از طریق این بنادر نیز به کشور حمله کند.

اما دیوید بیزلی خواهان درک متقابل میان کشورها شد و گفت که جامعه جهانی هر اقدامی که برای محافظت از این بنادر و جلوگیری از حمله به آنها نیاز باشد انجام می‌دهد. به گفته او رهبران کشورها باید به شکل بی‌طرفانه‌ای روسیه را تحت فشار بگذارند تا بتوانند منابع را از بندر اودسا عبور دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فعلا ما تو ای ان داریم میمیریم با ۸ برابر کردن قیمت های کالاهای اساسی و درامد صفر.

  • ناشناس

    مستندی منتشرشده بودکه نشان میدادروسها با۵۰ کامیون کلیه غلات راازبنادراوکراین بارزده وبرده اند،حالاعلاوه برنفت وگاز،مردم دنیابرای غذاهم بایدبه روسیه وابسته شوند.

  • زهرا

    همتون گلویالیستید دارید از رو نقشه مو بمو برنامه های اونا رو اجرا میکنید خدا کنه بودجه صدا وسیمای دروغگو رو هم قطع کنن چون کسی نه نگاه میکنه نه گوش میده دستتون رو شده همه هماهنگید قحطی ساختگی ویروس ساختگی دیگه۸۰ سال پیش نیست که به اسم قحطی عوارض واکسن و قتل عام رو قایم کنید ننگ برشما

  • مهدی

    هیچ جای دنیا قیمت نون مردمو اینطور گرون نکردن اینکار باعث میشه بین مردمو حاکمیت فاصله بیفته اما بدنه نظام باید مراقب احساساتشون باشنو ناراحت نشن

  • ناشناس

    این چرتو پرتا چیه داری میگی میخوای به مردم تلقین کنی که دولت مقصر نیست کشورهای دیگه فراوانی هست جز ایران

  • ناشناس

    دروغه دوست من انتشار دروغ باعث خشم خداوند هست