خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۴۰۸۰

صادرات ۵۱۸ میلیون دلاری ایران به آفریقا

صادرات ۵۱۸ میلیون دلاری ایران به آفریقا

مدیر‌کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از رشد ۲۳ درصدی صادرات ایران به آفریقا طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

فرزاد پیلتن، با اعلام این خبر افزود: صادرات ایران به آفریقا طی 9 ماهه سال جاری به رقم 518 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 96 میلیون دلار افزایش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه سطح فعلی صادرات به قاره آفریقا به هیچ عنوان متناسب با ظرفیت‌های صادراتی کشور نیست، بر قرار گرفتن توسعه روابط تجاری ایران و آفریقا در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود با اجرایی شدن مصوبات جلسه اخیر ستاد آفریقا، شاهد رشد روزافزون صادرات ایران به این قاره باشیم.

پیلتن در ادامه گفت: افزایش پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری، به ویژه با همراهی وزیر امور خارجه در سفرهای دوره‌ای به آفریقا، برگزاری همایش‌های شناخت فرصت‌های همکاری تجاری با کشورهای آفریقایی در تهران و برخی استان‌ها با حضور رایزنان بازرگانی و سفرای ایران در کشورهای آفریقایی و همچنین افزایش همکاری‌های نمایشگاهی در تحقق رشد فوق موثر بوده است.

وی افزود: تلاش و جدیت رایزنان بازرگانی و کارشناسان حوزه آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، سفرا و کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه و همکاری اتاق بازرگانی و شورای مشترک ایران و آفریقا از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز افزایش صادرات به آفریقا است.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.