کد مطلب: ۴۷۱۶۵۰

صندوق دارا دوم را چگونه بخریم؟

صندوق دارا دوم را چگونه بخریم؟

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اتخاذ تصمیماتی مهم در جلسه امروز شورای عالی بورس به منظور حمایت از بورس خبر داد و گفت: عرضه صندوق دارا دوم از طریق درگاه‌های بانکی و بازار سرمایه انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «حسن قالیباف اصل» در خصوص عرضه صندوق سرمایه‌گذاری دارا دوم گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار مجوزهای لازم برای عرضه این صندوق را صادر کرده و ‌طبق برنامه‌ریزی‌ها، عرضه به موقع انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عرضه این صندوق عمومی است و از طریق درگاه‌های بانکی و بازار سرمایه انجام می‌شود، افزود: افراد با کد ملی هم می‌توانند صندوق دارا دوم را که مشتمل بر سهام شرکت‌های پالایشی است، خریداری کنند البته، تعیین قیمت واحدهای این صندوق توسط هیات دولت در حال بررسی است.

قالیباف صندوق دارا سوم را در دستور کار دانست و ادامه داد: البته درخواستی هنوز از سوی سازمان خصوصی‌سازی به سازمان در این زمینه ارسال نشده، اما این موضوع در دست پیگیری است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار جلسه امروز شورای عالی بورس را در راستای حمایت از بازار عنوان کرد و گفت: امروز در مورد سهام عدالت در شورای عالی بورس بررسی‌هایی انجام و قرار شد تا از اعتبارات کافی برای خرید سهام عدالت استفاده شود. سهام عدالت جزو سهام مهم و شرکت‌های بزرگ بازار است، ضمن اینکه قرار شد تا معاملات سهام عدالت به طور بلوکی توسط کارگزاری‌ها و نهادهای مالی انجام شود. بنابراین این سهام دیگر به صورت کد در بورس معامله نمی‌شود.

بازار تابع عرضه و تقاضا است

قالیباف در خصوص شرایط منفی بازار طی چند روز اخیر اظهار کرد: وضعیت بازار همواره تابع عرضه و تقاضاست. سرمایه‌گذاران باید بدانند که همیشه بازار صعودی نیست، بلکه قیمت‌ها از متغیرهای ‌موجود و اخبار و واقعیت‌های روز تاثیر می‌گیرد و این بازار همواره با ریسک همراه است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: تصمیمات اخیر شامل بازگشت ساعت معاملات، افزایش حدنصاب در صندوق‌های با درآمد ثابت به ۱۵ درصد و افزایش حد اعتباری کارگزاری‌ها با توجه وضعیت‌ روز ‌و در جهت تقویت بخش تقاضا انجام شد، البته در حال بررسی برای افزایش و ارتقای سیستم معاملات و رفع کندی آن نیز هستیم.

وی همچنین اجرای سهام شناوری را مناسب دوران رونق دانست و عنوان کرد: در شرایط فعلی، عرضه ای در این راستا انجام نخواهد شد.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: بازار سرمایه همچنان توانایی صعود دارد ولی هرچقدر این افزایش با شیب ملایم‌تری صورت بگیرد، مناسبتر است. در چند هفته گذشته با وجود ریزش در بازار، متغیرهای بنیادی بازار تغییری نکرده است.

وی به سرمایه‌گذاران توصیه کرد: مازاد دارایی خود را به بازار وارد کنند، بازار سرمایه بازاری ‌است که سرمایه‌گذار باید در آن حوصله داشته و صبر پیشه کند و در نظر داشته باشد که بازده‌ بازار سرمایه‌ در بلند مدت بیشتر از بازارهای دیگر است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هنوز جای دارا یکم درد میکنه

    • ناشناس

      دارایکم سودهم داشته ضررکه نکردین ?

  • ناشناس

    بهتره تیتر بزنی آیا صندوق دارا دوم خریدار دارد؟

  • ناشناس

    به سختی و به ندرت?

  • مجید

    بزرگترین کلاهبرداری تاریخ بشریت به نام بورس در ایران اتفاق افتاد . این رو نوادگان ما بعدها در کتابهای تاریخ میخونن و ….

  • ناشناس

    خواهشن کسی که از بورس چیزی نمیدونه بهتره نظری نده،،،فکر میکنید با وارد شدن در بورس بعداز دوماه بدون هیچ زحمتی سرمایه تون چند برابر میشه،،،اگه اینجوری باشه خوب دیگه لازم نیست کسی مغازه بزنه یا شغل دیگه ای داشته باشه این اصلاحها خاصیت تمام بورسهای دنیاست لطفا کسی که از بورس چیزی نمیدونه بیخود حرف نزنه

    • ناشناس

      چشم

  • ناشناس

    تجربه نشون داده هر کاری که دولت میخواد انجام بده عکسش ثابت شده دیگه فریب نخورید چند بار گولمون میزنن ..قیمت ماشین رو چیکار کردن مسکن چی طلا چی دلار چی …راستی کرونا رو شکست دادن یا ‌.‌‌…

  • مرتضی

    آقا ما اینو بخریم کی میتونیم بفروشیم؟ بعد یه ماه مثلاً سود هم بده نشه فروخت به چه درد میخوره؟ این دارا یکم رو وجدانا کی خریده و با سود فروخته لطفا بگه.

    • فرزاد

      با سلام و وقت بخیر من دارا یکم خریدم سه میلیون و هشتاد و نه هزار تومان هم سود کرد

    • ناشناس

      از وقتی که پذیره نویسی تموم بشه صندوق قفل میشه و قابل معامله نیست تا یکماه بعد از اون توی پرتفوی بورسی میاد و میتونید معامله کنید

    • ناشناس

      دوست عزیز ویژگی بازار بورس قدرت نقدشوندگی بالاست

    • ناشناس

      دارا بکم و دوم جزو سرمایه گذاری بلند مدت هستن اگر میخواهید یکماه باشه بدردتون نمیخوره

    • ناشناس

      من دو میلیون خریده بودم شد چهار بخر خوبه

  • ناشناس

    سلام من کد بورسی ندارم از کدوم بانک میتونم دارا دوم بگیرم

    • Mm

      سلام ببخشید اگر جواب گرفتید به بنده پیام میدید من اگر با کد ملی برای پدر و مادرم بخرم واگر خواستم سودش بردارم میتونم یا باید خودشون باشن

  • عباس قلی خان

    دارا یکم خوب بود و دارا دوم هم بهتر خواهد بود .
    خواهشا دوستان منفی لافی که دلال سکه و ارز هستن سم پاشی نکنن .
    من خودم نزدیک به سی میلیون در مدت 4 ماه از صد میلیون سود کردم ..

  • ......

    خیلی به درد نخور بود