کد مطلب: ۷۵۶۲۴۵

طرح صیانت از فضای مجازی به پایان خود رسید؟

طرح صیانت از فضای مجازی به پایان خود رسید؟

طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس روبه پایان است و این طرح در مجلس به نظارت بر قانون فضای مجازی و تنظیم مقررات تغییر شکل داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کار صیانت از فضای مجازی در حال پایان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث فضای مجازی که چند وقتی است راه افتاده یکی از برکات است، طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس به نظارت بر قانون فضای مجازی و تنظیم مقررات فضای مجازی تغییر شکل داده و کار این طرح در مجلس شورای اسلامی در حال پایان است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات حوزه فرهنگ زیاد و بودجه فرهنگی ناچیز است، هر موقع در کشور صحبتی برای کاهش بودجه شود بلافاصله به سوی بودجه فرهنگی می‌آیند هر چند دولت‌ها در بودجه به سمت همه حوزه‌ها به غیرفرهنگی تمایل دارند، در کمیسیون تلفیق هم دیواری کوتاه‌تر از بودجه فرهنگی نیست و در تخصیص هم کمترین آمار به حوزه فرهنگ بازمی‌گردد.

آخرین وضعیت بودجه فرهنگی در مجلس

آقاتهرانی گفت: هم‌اکنون فصل بودجه در مجلس شورای اسلامی مطرح است، لایجه بودجه توسط دولت سیزدهم تقدیم مجلس شد و کمیسیون فرهنگی مجلس همانند کمیسیون‌های دیگر مشغول بررسی موارد مختلف آن است.

بیش از ۳۰۰ موضوع فرهنگی مشمول دریافت بودجه، برای اجرا در سال آینده اولویت‌بندی می‌شوند، به دنبال نظرخواهی از مراکز فرهنگی، مؤسسات و نهادهای مرتبط فرهنگی برای پیش‌بینی اولویت‌ها هستیم.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی همانند دیگر کمیسیون‌ها برای بررسی بودجه سال آینده سه نماینده سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس، مجید نصیرایی نماینده مردم طبس و فردوس در مجلس و امیرحسین بانکی‎پور فرد نماینده مردم اصفهان را برای بررسی بودجه مشخص کرد و امیدواریم بودجه خوبی برای حوزه فرهنگ کشور ببندیم.

میزان بودجه فرهنگی برای سال آینده اعلام شد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور سهم بخش فرهنگی کشور را ۴۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرد، بودجه بخش فرهنگی با افزایش ۶ تا ۷ درصدی در مقایسه با سال گذشته روبرو بود ولی این بودجه با بررسی جزئیات نسبت به تورم کشور تناسب ندارد و مقدار کم بودجه باید بیشتر شود همچنین با فعالیت اعضای کمیسیون فرهنگی که در کمیسیون تلفیق حضور دارند انتظار افزایش داریم.

وی افزود: سرانه بودجه فرهنگی کشور در سال‌های گذشته ۹ دلار بیشتر نبود که این مبلغ بسیار کم است و به حوزه فرهنگ بسیار توجه شود.

آقا تهرانی اظهار داشت: مشکلات حوزه فرهنگ زیاد و بودجه فرهنگی ناچیز است، هر موقع در کشور صحبتی برای کاهش بودجه شود بلافاصله به سوی بودجه فرهنگی می‌آیند هر چند دولت‌ها در بودجه به سمت همه حوزه‌ها به غیرفرهنگی تمایل دارند، در کمیسیون تلفیق هم دیواری کوتاه‌تر از بودجه فرهنگی نیست و در تخصیص هم کمترین آمار به حوزه فرهنگ بازمی‌گردد.

باید تخصیص بودجه فرهنگی ۱۰۰ درصد باشد البته سال گذشته بودجه فرهنگی با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی رشد خوبی داشت و باید در زمینه فرهنگی مجاهدانه و جهادی وارد میدان شویم.

منبع: انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    زنده باد صیانت.
    به امید مسدود شدن گوگل و کل اینترنت غربی
    فقط اینترنت ملی باید در دسترس باشد و لاغیر

    • رمضانی

      حتما خودت رو درمان کن

    • ناشناس

      حماقت حد و مرزی ندارد

    • فقط بنده خدا

      کدام سیاست درست بوده که به نفع مردم و کشور باشه افراطیون وضعیت کشور را از این که هست باز هم بدتر می کنند

    • ناشناس

      واقعا شهروند ایرانی هستی که اینطور حرف میزنی علیه حقوق شهروندی مردم!!!؟؟؟؟؟

    • ماریا میری

      واقعا برات متاسفم کاراینطور حرف میزنی

  • ناشناس

    وقتی فیلتره همه چی دیگه طرح صیانت لازم نیست!!

  • ناشناس

    ایشالله موقع انتخابات با هم حرف میزنیم

  • علی اصغر

    اصلا نیازی به بودجه نداره این کار..چون اگر مردم ایران دو له حال خود بدارن همه مشکلات فرهنگی درست خاهد شد.به شرط اینکه در کار خصوصی مردم فصولی نشه همه چیز درست می شه.این همه بودجه خرج شد همش الکی بوده وپول بیت المال رو از بین بردن..این بودحه رو باید ببرن بر سر سفره مردم ….مردم مشکل اقتصادی دارن ومسکل فرهنگی ندارن به شرط اینکه به حال خودشون باشن مردم

  • ایرانی

    فرهنگ افراطی و خیر انسانی این دولت تندرو هم مگر بودجه می خواد

  • ناشناس

    با محدود شدن انترنت توسط مخابرات استار لینک فراگیر میشه

  • ناشناس

    نتیجه ی این همه هزینه در بجش فرهنگی نشان دهید وقتی رییس جمهور گفت این بودجه ها در کجا خرج می شود گفته شد به تو چه خپ این بود جه های فرهنگی باید در اموزش وپرورش خرج شود تا نتیجه ی مطلوب به بار اید

  • ناشناس

    همه این کسانی که مخالف وات ساپ توییتر اینستا و اینترنت بین الملل هستن هیچی نمیفهمن که این حرف میزنن فهم برای اینا معنی نداره اگه یه توریست بیاد ایرانی جز سود و منفعت چیزی نداره چطور بفهمه روبیکا چیه باید چن تا برنامه بین الملل باشه یا نه عوامی شما جز ساندیس کیک چیز دیگه ای نصیبت شده

  • ماریا میری

    واقعا برات متاسفم کاراینطور حرف میزنی

  • مهاجر

    مورد نداره مردمم جور دیگه تلافی میکنن حالا هی بگیر و ببند کنید