کد مطلب: ۵۷۳۳۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

متقاضیان طرح پیش‌فروش خودرو بخوانند / موجودی انبار خودروسازان منفی شد!

متقاضیان طرح پیش‌فروش خودرو بخوانند / موجودی انبار خودروسازان منفی شد!

موجودی انبار خودروسازان و قطعه‌سازان منفی شده است. آن هم در حالی که دو کارخانه بزرگ خودروسازی در ایران مدام در حال پیش‌فروش خودروهایی هستند که احتمالا نتوانند در موعد مقرر آنها را به متقاضیان تحویل دهند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزارش ماهانه تولیدات صنعتی با استفاده از اطلاعات شرکت های بورسی اطلاعات عجیبی درباره شرکت‌های خودروسازی اعلام می‌کند.

براساس این گزارش موجودی انبار خودروسازان در چند ماه گذشته تغییر بسیار زیادی داشته است. این گزارش می‌گوید در هفت ماهه پایانی سال ۹۹ -یعنی از مرداد تا اسفند ماه- به طور متوسط هر ماه ۱۲.۸ درصد به موجودی انبار خودروسازان اضافه شده است.

اما در اردیبهشت سال جاری رشد فروش این گروه ۲۷ درصد بیشتر از تولید بوده که این به معنی کاهش موجودی انبار انباشته شده در ماههای قبل است. کاهش موجودی انبار خودروسازان در تیرماه شدت گرفته است.

براساس داده‌های اعلام شده رشد فروش خودروسازان در تیرماه ۱۵ درصد بیشتر از رشد تولید این صنعت بوده است.

کاهش موجودی انبار، قطعه‌سازان را هم درگیر کرده است. بر اساس این گزارش، موجودی انبار قطعه‌سازان در سه ماهه منتهی به تیرماه منفی ۹.۹ بوده است.

به عبارتی موجودی انبار خودروسازان و قطعه‌سازان در تیرماه افت ۱۵ درصدی داشته است.

کمبود قطعه، خط تولید را متوقف کرد؟

کمبود موجودی در انبار خودروسازان، احتمالا دلیل متوقف شدن تولید برخی از خودروهای داخلی است. هفته گذشته وزارت صمت گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن خط تولید پنج خودروی داخلی متوقف شده است. پژو ۲۰۶ تیپ پنج، سمند سورن، پژو پارس، ۲۰۷ دستی و رانا خودروهایی هستند که خط تولید آنها متوقف شده است. خودروهایی که هم قیمت آنها در بازار رکورد زده و هم پای ثابت طرح‌های پیش‌فروش یک ساله ایران خودرو هستند.

البته ایران خودرو ماجرای توقف خط تولید محصولات خود را نپذیرفته و اعلام کرده دلیل توقف تولید برخی از این خودروها به‌روزرسانی امکانات رفاهی و ایمنی جدید و مورد نظر و خواست مشتریان است و نه چیز دیگری.

اما حالا گزارش‌های مختلف می‌گوید خودروسازان با کمبود قطعه مواجهند و این کمبود قطعه سبب شده که موجودی انبار آنها منفی شود. از طرف دیگر گزارش‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ هزار خودروی ناقص در انبار خودروسازان دپو شده است.

حالا سوالی که وجود دارد این است که با توجه به منفی شدن موجودی انبار خودروسازان و قطعه‌سازان آنها چگونه قرار است خودروهای پیش‌فروش شده را به مردم تحویل دهند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حمید

    به امید خداوند که ورشکست کن خودرو که تا به چند سال قبل خریدار هم نداشت الان با صد برابر قیمت به مردم فروخته میشه خیلی از مردم تو حسرت یه پراید موندن روزی میرسه که همه خودرو هارو مفت بدن کسی نخره صبر تاصبر ‌….

    • ناشناس

      الحمدولله خداراشکر

  • ناشناس

    این هم فیلمشون دست بکنند توی جیب بیت المال می‌خوان کاسه گدایی دراز کنند جلوی بانک مرکزی هیچ جای دنیا تولید کننده اینقدر آویزون دولت نیست صنعت خودرو سازی و لوازم خانگی بی کیفیت و ورشکسته به چه دردی میخوره خدا نابودتون کنه

  • حمید

    نه خودرو ساز نه دولت نه مسئولان و نه هیچ کسی جز خود مردم مقصر نیست. تا زمانی که مردم برای خرید این آهن قراضه ها با قیمتهای نجومی سر و دست میشکنن وضع همینه. قیمت ماشین توی بعضی شهرهای کوچیک هم قیمت خونه شده باز هم مردم با شور و شعف وصف ناپذیر متقاضی پراید ١۵٠ میلیونی و ٢٠۶ آهن پاره ٢۶٠ میلیونی هستن. کافیه مردم دوماه نخرن فقط ٢ ماه.

  • ناشناس

    ملتی که نان خوردن دلالالی با خریدو فروش خودرونیباشدمعلوم است چی بار می اید

  • ناشناس

    تو کشوری که با بستن واردات خودرو های لوکس خارجی باعث شدن که فیدلیتی ۴۰۰ میلیونی را با قیمت ۱میلیارد و ۱۰۰ میلیونی بفروشن و قراضه های داخلی که حیف اسم ماشین بخوره روشون را مردم صف بکشن براش هر چیز غیر ممکنی امکان پذیر خواهد بود،،،،،،،
    این است ارزش بستن واردات خودرو
    تولید کننده انحصاری
    وارد کننده چینی بدون ناظر و قیمت های

  • ناشناس

    نظری ندارم فقط میخوام از مردم خواهش کنم که مردم شما رو به خدا قسم میدم نخرید

  • ناشناس

    سلام اصلا هم موجودی منفی نیست بیایید ببینید چقدر سمند در ممقان دپو شد ه ودر انبار ایران خودرو است اینها بمردم دروغ میگن تا آزاد بفروشند

  • ناشناس

    ۷سال پیش ماشینمون رو فروختیم تا خونه پارکینگ داربخریم .حالا پارکینگ داریم ولی دیگه ماشین نمی تونیم بخریم .نظری ندارم برای این اوضاع .فقط میدونم آرزوی خیلی از ایرانی ها معادل حداقل نیاز مردم در خیلی از کشورهاست . نصف عمرم به صبوری گذشت و انتظار . خوش به حال اونهایی که رفتند و این روزگار رو ندیدند. مرگ روح آزاردهنده از مرگ جسم است .

  • ناشناس

    اگر واردات خودرو آزاد بود شرکت های خودرو سازی ایران به این صورت رفتار نمی کردن .حق مردم ایران این نبود و نیست

  • ناشناس

    انشالا به امید برشکستی این از خدا بی خبران