کد مطلب: ۲۵۹۸۱۰

طرح کشت گیاهان دارویی در حوضه دریاچه ارومیه اجرا می‌شود

طرح کشت گیاهان دارویی در حوضه دریاچه ارومیه اجرا می‌شود

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی کشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، گفت: طرح کشت گیاهان دارویی کم‌آب‌بر در 9 روستای این منطقه اجرا می‌شود.

سید جعفر ایرانی بیان کرد: پژوهشگران جهاد دانشگاهی گیاهان کم‌آب‌بر سازگار با شرایط اقلیمی را شناسایی کرده‌اند و در فاز بعدی نسبت به معرفی آنها به کشاورزان حوضه آبریز دریاچه ارومیه اقدام می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: کلیه مراحل کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی در این روستاها به روستائیان آموزش داده می‌شود.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت گیاهان کم آب بر و تغییر الگوی کشت مناطق حاشیه دریاچه ارومیه برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی در قالب این طرح در پی تحقق مصرف آب کمتر و سوددهی بیشتر است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اعلام اینکه محصولات تولیدی کشاورزان در این طرح به صورت تضمینی خریداری می‌شود، افزود: جهاد دانشگاهی نسبت به تجهیز کارگاه، خرید و استقرار دستگاه‌های فرآوری گیاهان دارویی اقدامات لازم را انجام داده است.

وی همچنین از برگزاری جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال با موضوع دریاچه ارومیه در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: برگزاری این جشنواره در قالب یک ماراتن و استارت آپ پیش‌بینی شده است.

ایرانی با تاکید بر اینکه برای احیای نگین آبی آذربایجان در کنار دولت تدبیر و امید هستیم، گفت: از تمامی ظرفیت‌های خود برای کمک به احیای دریاچه ارومیه بهره می‌بریم.

به گزارش ایرنا دریاچه ارومیه در قالب طرح احیای دریاچه ارومیه قرار است تا ظرف مدت 10 سال به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شمسی شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین‌المللی تا سال 2015 میلادی حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.