کد مطلب: ۵۲۶۶۲۹

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:

امکان حذف خدمت سربازی وجود ندارد

امکان حذف خدمت سربازی وجود ندارد

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: ما از صد در صد سرباز مورد نیاز ۶۰ درصد سرباز داریم و ۴۰ درصد کسری سرباز داریم لذا امکان حذف خدمت سربازی وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح صبح امروز در نشست خبری با موضوع خدمت سربازی طی سخنانی اظهار داشت: مدتی است در حوزه سربازی بحث‌هایی توسط برخی افراد مطرح می‌شود و لذا بر آن شدیم تا مباحث مختلف را جمع بندی کنیم و به این سوالات و شبهات پاسخ دهیم.

وی عنوان کرد: ما از صد در صد سرباز مورد نیاز، ۶۰ درصد سرباز داریم و با کسری ۴۰ درصدی سرباز مواجهیم. امنیت مرزهای کشور توسط همین سربازان تامین می شود و یک روز کاهش سرباز مساوی با ناامنی مرزها خواهد بود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: برخی کشورهای پیرامونی ما دچار ناامنی هستند و آنوقت این ناامنی در داخل کشور سرریز می‌شود. شرایط ما با برخی کشورها تفاوت دارد. این کشورها به یک کشور دیگر پول می‌دهند تا آنها امنیتشان را بر قرار کنند. ما که کشور مستقلی هستیم و بالاترین ضریب امنیت در بین کشورهای همسایه را داریم و نمی‌توانیم چنین کاری کنیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه ما اصلا در قانون سربازی واژه "اجباری" نداریم، عنوان کرد: در قانون موضوع خدمت موظفی بیان شده است. ما تنها نیروهای مسلح مردم پایه را داریم. نیروهای مسلح در بلایای طبیعی تا شرارت‌های مرزی و نا امنی‌های پیرامونی حضور دارند.

وی با اشاره به موضوع سربازی حرفه‌ای و اختیاری شدن خدمت سربازی گفت: اگر ما بگوییم بخشی از افراد اختیاری به سربازی بیایند و هرکس می‌خواهد نیاید، آنوقت بار این مسائل ( تامین امنیت کشور) را روی دوش تعداد کمی از افراد انداخته‌ایم. این موضوع بودجه بسیار کلانی می خواهد و ما در صورت اجرای آن به بیش از دو برابر نیروهای پایور نیروهای مسلح نیاز داریم. همین الان حقوق مصوبی که برای سربازان در قانون در نظر گرفته شده به دلیل عدم تامین اعتبار پرداخت نمی شود. البته در این دوسال ۳۵ درصد افزایش حقوق برای سربازان داشته‌ایم.

وی در عین حال گفت: نیروهای مسلح به شرط حذف شعار "حذف سربازی" آمادگی تغییر در نحوه اجرای سربازی را دارند. ما ۳۷ هزار سرباز امریه داریم که در سازمان‌های مختلف درحال خدمت سربازی هستند که از این تعداد ۵۰ درصد آنها کار حفاظت از اماکن حساس را به عهده دارند و ۵۰ درصد هم در حوزه تخصصی خودشان کار می‌کنند. علاوه بر این هر ساله تعدادی از سربازان هم از بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند و اجرای پروژه از سمت آنها به عنوان خدمت سربازی محسوب می شود.حفظ و‌ ارتقا کرامت سربازی در دستور کار نیروهای مسلح است و فرماندهان نیروهای مسلح سربازان را مانند فرزند خود می‌دانند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نزدیک شدن به فضای انتخابات و امکان بهره‌برداری برخی کاندیداها از موضوع تحول در خدمت سربازی گفت: دست اندازی به امنیت برای رای آوردن کار عاقلانه ای‌ نیست و چنین کسی صلاحیت ندارد. کسی صلاحیت انتخابات دارد که وعده ارتقا قدرت بازدارندگی را بدهد و توصیه می‌کنیم کاندیداها این کار را نکنند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پایان گفت: سربازان در کشور ما شهروند درجه صفر نیستند. شهروند درجه صفر کسی است که درک درستی از بازدارندگی و امنیت ندارد نه آن سربازی که جانش را کف دست گرفته و با خطر دست و پنجه نرم می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند گزارش طرح حذف سربازی اجباری را نیز بخوانند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.