کد مطلب: ۴۴۵۸۳۳

عرضه اولیه جدید در چهارشنبه جاری / عرضه اولیه «پیزد» هم در هفته آینده است

عرضه اولیه جدید در چهارشنبه جاری / عرضه اولیه «پیزد» هم در هفته آینده است

معاون بازار فرابورس از عرضه اولیه سهام پگاه گیلان در روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افسانه اروجی گفت: موارد درخواستی از سوی فرابورس و سازمان ناشران برای عرضه اولیه سهام پگاه گیلان انجام و اطلاعات روی کدال هم کامل شده است. بنابراین، از میان دو شرکت پگاه گیلان و لاستیک یزد، غگیلا در اولویت قرار دارد و آخر هفته عرضه می‌شود.

وی افزود: برای لاستیک یزد که یکی از موارد درخواستی فرابورس انجام شده است، منتظر دریافت نامه مکتوب از سوی این شرکت هستیم و پس از دریافت نامه مکتوب، آگهی عرضه اولیه سهام پیزد نیز برای چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت منتشر خواهد شد.

معاون بازار فرابورس همچنین از اعلام آمادگی فرابورس برای عرضه اولیه آریاساسول خبر داد و گفت: دو موضوع تغییر نرخ اتان و افزایش عرضه سهام شرکت در بازار دوم فرابورس، دلیل وقفه عرضه اولیه آریاساسول بوده است.

اروجی افزود: از یک‌‎سو مدیران آریاساسول منتظر تغییر نرخ اتان (که روی قیمت‌گذاری سهام این شرکت تاثیرگذار است) هستند و از سوی دیگر شرکت فرابورس خواهان افزایش عرضه سهام آریاساسول در راستای نقدشوندگی و هدایت نقدینگی به سمت عرضه‌های اولیه است و مذاکراتی را با مدیران این شرکت انجام داده‌ایم.

به گفته معاون بازار فرابورس در صورت موافقت مدیران آریاساسول، سهام این شرکت در روز عرضه اولیه بیشتر از ۵ درصد تعیین شده در بازار دوم فرابورس خواهد بود.

اروجی اظهار کرد: بنابراین با محاسبه زمان برای تغییر احتمالی نرخ اتان و به سرانجام رسیدن مذاکرات افزایش عرضه سهام به‌نظر می‌رسد زمان عرضه اولیه آریاساسول ۳۱ اردیبهشت‌ماه تعیین و آگهی شود.

وی همچنی درباره عرضه اولیه سهام شرکت‌های استارتاپی مانند کافه بازار، شیپور و دیجی‌کالا گفت: باتوجه به جدید بودن این صنعت، نوع فعالیت‌ها، صورت‌های مالی و روند درآمد هزینه‌های خاصی که دارند، طرح در هیات پذیرش این گروه از شرکت‌ها مهم‌تر از عرضه آنهاست و شرکت‌های استارتاپی در مرحله پذیرش قرار دارند.

معاون بازار فرابورس افزود: در این شرکت‌ها نکات صورت مالی خاص باید با استانداردهای حسابداری رعایت و در عرضه شفافیت اطلاعاتی چک شود که موضوع بسیار مهمی است.

منبع: بااقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دوستان سلام و عرض ادب عرضه اولیه پیزد که قرار است هفته آینده عرضه بشه جز شرکت پارتا تایر است که قیمت نمودپارتا باورتان به شدت بالا میره. امروز هم پارتا صف خریدار داشت

  • ناشناس

    غگیلا چرا عرضه اولیه اش اینقدر کمه ۵۰ تا که چیزی نیست

  • خخ

    حجم مبنا یعنی چی ؟میشه توضیح بدین ممنون

    • سمیرا

      به تعداد سهامی که باید در روز معامله بشه تا قیمت بتونه به سقف یا کف قیمتی مجاز در اون روز برسه حجم مبنا میگن.

    • حسن

      درسته عزیزم

  • دنیا

    عرصه اولیه که خریدیم کی بفروشیم بهتره و خریدار از کجا پیدا کنیم

  • ناشناس

    کسی خبر داره. عرضه اولیه پیزد هرکس چند سهم داره

  • ناشناس

    اینطور معلومه باعرضه پیزد پارتا هم بطور شارپی بالا میره…گفتم خدایا چرا اینقدر دارند بدون سروصدا وتبلیغات این سهم رو جمع میکنند

  • ناشناس

    دوستان با عرضه اریاساسول سود خوبی نسیب “وغدیر” خواهد شد پس این سهمو دریابید

  • وحید

    سلام.پیزد نفری چقدر سهم میده؟

  • جولی

    ایا چهارشنبه عرضه اولیه داریم روفقا

  • ناشناس

    دوستان عرضه اولیه پیزد قبل از روز چهارشنبه چجوری باید ثبت سفارش کنیم؟؟؟