کد مطلب: ۲۶۴۳۱۰

عرضه قطعات خودرو با دلار ۷۰۰۰ تومانی

عرضه قطعات خودرو با دلار 7000 تومانی

رئیس اتحادیه نمایشگاه اتومبیل‌داران ارومیه گفت: خرید و فروش خودرو در بازار ارومیه راکد است.

محمد افرند افزود: به علت گرانی و افزایش سرسام آور قیمت خودرو خرید و فروش خودرو در بازار ارومیه همچون کل کشور راکد است

به گزارش تجارت‌نیوز ، افرند با اشاره به اینکه معمولا در سال قیمت خودرو حداکثر باید 10 درصد افزایش یابد تصریح کرد: به علت افزایش تحریم‌ها، افزایش قیمت دلار و احتکار خودرو سازان داخلی، قیمت خودروهای داخلی 12 درصد و خودروهای خارجی 30 درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه اتومبیل داران ارومیه با اشاره به اینکه قطعات خودرو با ارز 4200 تومان وارد می‌شود ولی در بازار با دلار 7000 تومان به فروش می‌رود، خاطرنشان کرد: باید دولت و سازمان بازرسی اصناف نظارت دقیق دراین حوزه داشته و علت افزایش چند برابری خودرو و تحمیل این قیمت‌ها را برمردم توسط خودروسازان داخلی را ریشه‌یابی کنند.

وی با تاکید براینکه 20 درصد از افزایش قیمت خودرو در دست دلالان است افزود: دولت با نظارت و کنترل بر بازار داخلی، کاهش ارزش دلار و همچنین کاهش تعرفه واردات خودرو می تواند جلو افزایش بی‌رویه و غیر واقعی خودرو را بگیرد.

افرند با اشاره به سخن یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود 90 هزار خودرو داخلی در پارکینگ های خودرو سازان انبار شده است، اظهار کرد: نمایندگان فروش خودرو سازان داخلی با عدم فروش خودرو و احتکار خودرو قصد افزایش بیشتر قیمت را دارند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات داخلی خودرو کفاف نیاز داخلی را می‌دهد، ادامه داد: مردم با نخریدن خودرو می‌توانند جلوی افزایش قیمت را گرفته و شاهد کاهش قیمت‌ها و بازار آرام در روزهای آینده باشیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.