کد مطلب: ۵۷۴۴۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وام ۱۰۰ میلیون تومانی خرید مصالح ساختمانی

وام ۱۰۰ میلیون تومانی خرید مصالح ساختمانی

بانک مسکن اعلام کرده که کارت‌های اعتباری ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برای خرید مصالح ساختمانی عرضه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا مدیرعامل بانک مسکن از نهایی شدن صدور کارت مصالح ساختمانی خبر داده است. کارتی با مبلغ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان که به گفته رئیس این بانک برای پیشبرد برنامه ساخت یک میلیون مسکن رئیس جمهور دنبال می‌شود.

او گفته قول دولت جدید برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی شدنی است و در این راستا بایستی تمام نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط با اتفاق نظر کنار هم باشند تا این هدف محقق شود.

رئیس بانک مسکن تاکید کرده است: صدور کارت اعتباری مصالح ساختمانی در حال پیگیری است تا بتوانیم بخشی از تسهیلات خُرد و مسکن را در این قالب ارائه دهیم.

او همچنین تاکید کرده است: وقتی این کارت شارژ می‌شود فقط برای خرید مصالح ساختمان است و سازنده نمی‌تواند آن‌را جای دیگری خرج کند.

طرح صدور کارت اعتباری خرید مصالح برای انبوه سازان از سال ۹۷ در دست بررسی است، حالا گویا به مرحله نهایی رسیده و قرار است در تمام شهرهای کشور اجرا شود.

آنطور که از گفته‌های پیشین مسئولان بانک مسکن برمی‌آید صدور کارت اعتباری خرید مصالح برای انبوه سازان قرار است شامل مصالح اصلی همچون سیمان و فرآورده‌هایی مانند فولاد باشد که کاربرد بیشتری در ساخت و ساز دارند و از طرفی در بین انواع مصالح، بیشترین تاثیر را بر قیمت تمام‌شده مسکن می‌گذارند.

بنا بر اعلام بانک مذکور، بانک عامل بخش مسکن در قالب این طرح به‌عنوان نهاد واسط بین تولیدکننده مصالح و سازندگان مسکن قرار گیرد و به عنوان واسطه ارائه برخی ضمانت‌ها و تضمین تعهدات طرفین، امکان خرید وفروش غیرنقدی مصالح ساختمانی را برای هر دو سمت معامله فراهم ‌کند.

معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن هم پیش از این درباره این کارت اعتباری اعلام کرده بود: شرکت کارت اعتباری مصالح ساختمانی با همکاری بنیاد مسکن و بانک تخصصی بخش مسکن تشکیل شده و تاکنون در تعدادی از پروژه‌های بنیاد مسکن از جمله پروژه‌های اقدام ملی، تأمین مصالح کرده است.

بر این اساس قرار بوده این شرکت از بانک تخصصی بخش مسکن تسهیلات دریافت کند تا پروژه‌های اقدام ملی مسکن که در اختیار بنیاد مسکن یا سایر دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی است، تأمین مصالح شوند.

بر اساس آخرین آمار این شرکت ۴۷ میلیارد تومان مصالح را به صورت اعتباری برای پروژه‌های مسکنی خریداری کرده است.با این حال دبیرکل کانون انجمن انبوه سازان مسکن ایران مدت‌ها پیش آب پاکی را روی دست همه ریخت و صراحتا گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، استفاده از کارت‌های اعتباری برای خرید مصالح ساختمانی برای تولید مسکن، آنچنان اثرمثبتی نخواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آیا این کارت فقط به انبوه سازان تعلق می گیرد یا بقیه هم می توانند از آن استفاده کنند؟

    • ناشناس

      پذوفسور انبوه ساز با صد میلیون چکار کنه؟ اصلا انبوه ساز احتیاجش به این وامهای دوزاری میفته؟ فکر کنم معنی انبوه ساز رو درک نکردی هنوز ،فقط یک درب برای ورودی حیاط گرفتم شصت میلیون ، با صد میلیون چیزی نمیشه خرید

    • ناشناس

      ??گل گفتی

  • مهدی

    با این قیمت مصالح فاتحه خونه ساختن رو یاید خوند.همه تولیدات داخلی درامد مردم به ریال قیمت اجناس به دلار مسئولان در خواب یروز بیدار میشن که دیگه خیلی دیر شده

  • علیرضا

    سالی یک میلیون مسکن ، تقسیم بر ۳۶۵ میشه روزی ۲۷۳۹ واحد مسکن !!! قابلیت تحقق دارد ؟

    • ناشناس

      با وجود چند صدهزار بنا و کارگر ساختمانی موجود در کشور بله شدنی هست ، ولی یک سری قوانین دست و پا گیر در نظام مهندسی و شهرداری هست که اجازه نمیده سرمایه گذار مسکن بسازد

  • فرزاد

    ۱۰۰ میلیون ضامن میخواد به ازای هر هزارتومن هزار ضامن

  • کهنه سرباز وطن

    5ماهه می خواهم پروانه یک چهار طبقه بگیرم تا الان 400 میلیون تومان هزینه کردم ازشهرداری ونظام وبیمه هنوز تا شروع به کار حداقل سه ماه طول می کشد در همین مدت سیمان بتن آهن ودستمزد مصالح سر به فلک کشیده دولت با ملت کار نداشته باشد قوانین راتسهیل کند ملت خودش مشکل مسکن حل می کند مشکل مسکن در نظام ناکارآمد بروکراسی اداری گیر کرده است قانون جدید مالیات بر سرمایه ترمزی است برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن

  • ناشناس

    شما ها، انگار نمی فهمید که مردم خرج شکمشان را هم با این تورم، بی حساب و بی مسولیت مسولان، بی مدیریت کشور ما، ندارند، آنوقت سیمان 20000 تومان را میکنید خدا تومان و بعدا وام میدید؟!!! از کجا بیاورند قسطاش بدند، مردم که دزدی بلد نیستند!!!

  • ناشناس

    به جون خودت گرفتی مردم و ملت رو ۱۰۰ملیون وام کجای یک ساختمون مثلا سه یا چهار طبقه رو پر میکنه مملکت رو ولش کردین به امان خدا . بیچاره مستاجرا با این وضعیت چطو میخواد خونه دار بشه. هر روز خدا که از خواب پا میشیم افزایش قیمت و تورم…… یا خداااااا….

  • ناشناس

    با این ۱۰۰ تومن ۲۰۰ تومنا مشکل مسکن و ساخت و ساز حل نمیشه ..فکر و چاره اساسی لازمه ..بیش از این مردمو با این سنار سیشی ها شرمنده نکنید..نه در این حوزه بلکهه در تمام حوزه .بیایید یکم مسئولانه رفتار کنید و کمی به فکر مردم باشید..

  • ناشناس

    چهار ماه هست می‌خوام خونه بسازم ازدهیاری گرفته تابنیاد مسکن پدرم در آوردن هرچی پول هم خواستن واریز کردم تاحالا نه پروانه ساخت دادن نه وام روز به روز مصالح گرون میشه صاحب خونه‌ جوابم کرده نمیدونم چیکار کنم اگر دولت راست میگه بره از اونای که تو بنیاد مسکن پرونده‌ داره تحقیق کنه ببینه چه‌ سر مردم میارن

    • ناشناس

      آقای ریسئ دولت مردم من نه خانه دارم نه زمین دارم بچه عقب مانده دارم ازطرف بنیادمسکن وازطرف کمیته امداد ولایت دارم خانه می سازم کارم نمیکاره ماند گفتم به من پول بعدین من بسازم گفتن باشه منو سرکار میزان اسم من ناصرباقرپورهستم تحت پوشش کمیته امداد هستم یه کاری به کنید

  • ناشناس

    اگر واقعا هدفتون کمک به ساخت وسازه با توجه به این تورم این کارت اعتباری رو برای سازنده های شخصی با ساختمان نیمه تمام در نظر بگیرید و گرنه برای انبوه سازان این کارت اعتباری پول خرد تو جیبه

تیترِ یک

آخرین اخبار