کد مطلب: ۴۵۶۷۳۸

علت اصلی گرانی سکه چیست؟

علت اصلی گرانی سکه چیست؟

روز دوشنبه، رشد قیمت دلار، روند سکه تمام بهار آزادی را نیز تحت‌تاثیر قرار داد. فلز گرانبهای داخلی در سومین روز هفته، ۶۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرد و به بهای ۷ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز دوشنبه، رشد قیمت دلار، روند سکه تمام بهار آزادی را نیز تحت‌تاثیر قرار داد. فلز گرانبهای داخلی در سومین روز هفته، ۶۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرد و به بهای ۷ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید. در این میان، روند بهای طلای جهانی تا ساعت ۴ بعدازظهر کاهشی بود و همین مساله موجب شد که قیمت فلز گرانبهای داخلی رشد بیشتری را تجربه نکند.

دنیای اقتصاد ضمن روایت آخرین وضعیت بازار سکه و قیمت سکه در گزارشی دیگر نوشت: بازار سکه دیروز هم مطابق انتظار و به پیروی از نرخ داخلی دلار در مسیر افزایشی حرکت کرد و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ دیروز در بازار تهران به بهای بی‌سابقه ۷ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان معامله شد و ۶۰ هزار تومان بالاتر از روز یکشنبه نشست. سکه دیروز حرکت خود را عمدتا با دلار تنظیم کرد و چندان تحت تاثیر عقب‌نشینی طلای جهانی قرار نگرفت.

پیشروی قیمت این فلز گرانبها را باید نتیجه تداوم سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی و خلق بی‌رویه نقدینگی دانست. ترس از کاهش مضاعف ارزش پول سبب شده تا تقاضای سرمایه‌گذاری برای سکه افزایش یابد. با وجود رشد اخیر در بازار طلا، همچنان بورس یکه‌تاز عرصه بازدهی است و امکان رشدهای شدید از رقبا را در کوتاه‌مدت سلب کرده است.

در بازار جهانی هم طلای جهانی دیروز، در بازگشایی هفتگی خود برخلاف الگوی همیشگی رفتار کرد. هر اونس طلا ساعت ۱۶ دوشنبه همراه با ریزش شاخص‌های سهام در ژاپن، چین و آلمان و آمریکا ۱/۱ درصد عقب نشست و به قیمت ۱۷۱۱ دلار رسید. روز دوشنبه بازارهای جهانی سهام در پی افزایش محسوس نرخ شیوع ویروس‌کرونا در چین و ژاپن با خروج سرمایه مواجه شدند.

معمولا ریزش شاخص‌های سهام به منزله تشدید ریسک و حرکت سرمایه‌ها به سمت دارایی‌های امنی چون طلا و اوراق بدهی است. اما اونس دیروز عمدتا زیر فشار شاخص دلار قرار گرفت. شاخص دلار که در هفته گذشته با اعلام سیاست‌های انبساط پولی فدرال رزرو به کمترین مقدار در سه ماه اخیر سقوط کرده بود دیروز با رشد نسبی، شرایط را برای خریداران غیردلاری طلا دشوار و اونس را کاهشی کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    علت اصلی اصلی گرانی سکه چیست ؟ قانونی وجودداردکه هرچیزی که فراوان شودبی ارزش و ارزان میشودنسبت به رشد جمعیت سکه ضرب نشده وبه صورت شمش فقط دربانک مرکزی نگه داری شده هروقت شمش هابه چندهزارسکه تبدیل شدودربازارروانه شدقیمتش میشکند.

  • ناشناس

    چراگرانی ..چرا تورم.. چرا بی ثباتی.. خواهشا خواهشا دلارامریکا را که بلای مردم شده راحذف کنید هی نگویید دلاربالارفته دلار داره بالا میره مااین دلار رانمی‌خواهیم

    • ناشناس

      برای واردات کالااز دنیای خارج حتما دلار لازم هست شما نمیتونید با ریال کالا یی خریداری کنید، نباید دولت بیشتر از این اجازه بده قیمت دلار افزایش پیدا کند،مردم تحمل این همه گرانی را ندارند.

  • عوام

    بورس امسال به ۲ ملیون واحد خواهد رسید و هیچ بازاری نمیتونه باهاش رقابت بکنه چون دولت تازه ازین به بعده که قصد داره داراییهای خوبشو به بورس بیاره

  • علیرضا

    چه خبر شده؟؟؟مسولین خوابید یا بیدار ‌‌‌‌….

  • ناشناس

    اصلی گرانی سکه اینه دزد زیاد داریم همینو بس

  • ناشناس

    یکی ازدلایل گرانی سکه معامله اون دربورس هست اگه برداشته بشه بهتره

  • ناشناس

    تورمو اینا دیگ نمیتونن کنترل کنن هرچی برای خودش میره بالا گند زدن به همه چی