خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۳۴۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

علت ریزش بورس امروز چه بود؟/ خطایی که بازار را منفی کرد!

علت ریزش بورس امروز چه بود؟/ خطایی که بازار را منفی کرد!

شاخص کل بورس امروز ۲۷ هزار واحد افت کرد و به یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد رسید. افت شاخص کل در حالی رخ داده که پیش‌بینی‌ها می‌گفت بازار در هفته پیش رو مثبت است. اما علت افت شاخص کل و بازار چه بود؟ 

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه سه عامل اصلی برای افت شاخص کل بازار عنوان کرده است. او گفته بود اولین علت افت شاخص کل، اظهارنظر نادرست یکی از کارمندان سازمان خصوصی‌ در رابطه با قیمت بلوک خودورسازان بود که سبب شد معاملات بورس توسط خودرویی‌ها به چالش کشیده شود اما با انتشار قیمت بلوک خودرو و خساپا وضعیت بهتر می‌شود.

عامل دوم شایعه‌ای بود که درباره افزایش نرخ بهره منتشر شد. سومین عامل هم اخباری بود که درباره نشست شورای حکام منتشر و باعث ایجاد التهاب در بازار شد.

اما برخی از تحلیلگران معتقدند که حجم پایین معاملات به این دلیل است که نگاه سهامداران به بازار نگاه کوتاه‌مدت است و آنها دنبال نقدشوندگی در بازار هستند. به همین دلیل است که سمت تقاضا کوچک و کوچک‌تر و میل به نقد کردن دارایی‌ها بیشتر شد.

برخی از گزارش‌ها می‌گوید روند خروج پول و منقی شدن بازار سرمایه از هفته گذشته آغاز شده و امکان دارد که همچنان ادامه داشته باشد. اما از سوی دیگر برخی تحلیل‌گران تکنیکی معتقدند اگر شاخص ۴ روز پیاپی صعود کند می‌توان آن را به معنی شکل گرفتن یک روند صعودی در بازار قلمداد کرد.

برخی از کارشناسان معتقدند که روند بازار در روزهای دیگر این هفته مثبت است. اما برخی دیگر معتقدند اگر ارزش معاملات و حجم معاملات بهبود نیابد و روند خروج پول حقیقی ادامه داشته باشد. چشم‌‌انداز مثبتی در انتظار بازار در هفته پیش رو نخواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فیفتی فیفتی کسی هم نمیتونه ایراد بگیره خیر الامور اوسطها

  • ناشناس

    با این وضعی که درست کردن سهامدارها انگیزشون رو برای نگهداری سهم از دست دادن به طوری که سهمها طی یک ماه 20 یا 30 درصد رشد میکنن سپس طی یک هفته30 درصد افت میکنند وبه قیمت قبلی بر میگردند مثلا اینجا چه اتفاقی افتاده. هیچ! حتی بعضی سهمها از قبل هم منفی تر میشن کاش به جای این بی نظمی همه سهمها باهم یک رشد وتنزل ملایم و منطقی میداشتند نه ا ینکه تعدادی از سهمها رشد کنند وتعدادی هر روز منفی 6

  • ناشناس

    یکم از رانت بگین،بهتره تا نظر کارشناسان

  • ناشناس

    جدی دو سال این کارشناسان ما رو به تمسخر گرفتن چرا نظرشون رو ثبت میکنید

  • ناشناس

    مردم نگران ارزش ذاتی سرمایشان هستن که روز ب روز در بورس کوچکتر میشه ودنبال چاره ای هستن که با این تورمی که درپیش دارن بتونن ارزش سرمایشون رو نگه دارن که بنظرم بورس نتونه از سرمایه های مردم درمقابل این تورم نگهداری بکنه

  • ناشناس

    اگر مردم ( حقیقی ها ) چوب حراج به سهام خود نزنند بازار ریزش نمی کنه . در رابطه با نقدینگی هم عرض کنم کسی که میخواد پول نقد داشته باشه اومده بورس چیکار کنه ؟ سهام داری یعنی صبر و استفاده از فرصت ها .

  • ناشناس

    بازم رفتین تو بازی دزد و پلیس خوب با این کاراتون مردم و گذاشتین سر کار

  • قاسم

    مشکل بازار فریب خوردن حقیقی در بازار است حقوقی سهم با سرخطی زدن قیمت سهم را کمی کاهش می دهد و آنگاه سایر سهام داران در فروش از هم سبقت می گیرند و حقوقی سهام را در کف قیمت جمع می کند چون صبرش زیاد است منتظر است تا به پایین ترین قیمت سهام را جمع کند و از طرفی حقیقی هم با شروع حد ضرر دست به فروش می زند و به خودش و به سایر سهام داران ضرر می رساند این روز ها هم حقوقی سایپا و خودرو ناجوانمردانه عرضه می کنند

  • رضا..

    الان دوسال این وضعیت ماست،،جمع کنید این حرفها را

  • ناشناس

    درسته که ارز دیجیتال هم نابود شده ، درسته که سرمایه گذارهای ارز دیجیتال به خاک سیاه نشستن ، از جمله خود من .. ولی انصافاً همین طور که این سه ماه حرکت مثبتی زدید واسه بورس ایران ، باز هم شیر رو بیشتر باز بزارید تا بعد از دو سال و نیم حضور توی بازار سرمایه، با یه سود حداقلی دلمون شاد بشه و فکرمون راحت شه .. منفی های بی منطق و بی دلیل روی اعصاب تاثیر میزاره ..