کد مطلب: ۷۴۰۷۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا سود سهام عدالت کم واریز شده؟/ دلیل واریز مبالغ مختلف چیست؟

آیا سود سهام عدالت کم واریز شده؟/ دلیل واریز مبالغ مختلف چیست؟

همزمان با واریز اولین مرحله سود سهام عدالت، دو سوال مهم برای مشمولان وجود دارد؛ اول اینکه چرا برخی هنوز سود سهام خود را نگرفته‌اند و دوم اینکه چرا مبلغ واریزی کمتر از مبلغ اعلام شده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار بود مبلغ سود سهام عدالت رقمی بین 600 هزار تومان تا یک میلیون و 128 هزار تومان باشد. این مبلغ به ارزش سهام افراد بستگی داشت. اما حالا بسیاری از مشمولان می‌گویند واریزی آنها کمتر از این رقم بوده و برخی هم هنوز هیچ سودی دریافت نکرده‌اند.

بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده میزان سود دارندگان سهام عدالت به شرح زیر است:

سود سهام عدالت ۴۵۲ هزارتومانی ، ۵۱۰ هزار تومان است.

سود سهام عدالت ۴۹۲ هزارتومانی، ۵۵۵ هزار تومان است.

سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، ۶۰۰ هزار تومان است.

سود سهام عدالت یک میلیون تومانی هم یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان است.

البته همه مشمولان ابن میزان سود را دریافت نمی‌کنند و واریز این مبلغ به عواملی از جمله ارزش اولیه سهام هر فرد و اینکه آیا سهامدار در زمانی که فروش سهام عدالت امکان پذیر بود، سهام خود را فروخته بود یا خیر، بستگی دارد.

بر این اساس اعداد اعلام شده برای آن گروهی است که در این مدت هیچ بخشی از سهام عدالت خود را نفروخته‌ و سبد سهام آنها بدون تغییر مانده باشد. اما اگر فردی بخشی از سهام عدالت خود را واگذار کرده باشد، قطعا سودی که دریافت می‌کند معادل این اعداد نیست و رقم کمتری برای وی واریز می‌شود.

علت واریز نشدن سود سهام عدالت چیست؟

واریز سود سهام عدالت از 29 آذر ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. بر اساس اظهارات وزیر اقتصاد سود سهام عدالت مشمولان ظرف سه روز واریز می‌شود. پس اگر گروهی هنوز سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، باید حداقل یک روز دیگر هم منتطر واریزی خود باشند.

اما اگر پس از این تاریخ سود سهام عدالت این گروه همچنان واریز نشد، خطای دیگری وجود دارد. مشمولان سهام عدالت باید توجه داشته باشند که برای دریافت سود باید حتما در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند.

جدای از این اطلاعات بانکی و شخصی سرئرستان خانوار باید درست باشد. پیش از این بارها عنوان شده بود که حدود یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفر از سهامداران عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند و نمی‌توانند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند. داشتن شماره شبای نامعتبر، حساب ارزی، حساب مشترک و حساب راکدی که بیش از شش ماه هیچ تراکنش بانکی نداشته باشد، جزو حساب هایی محسوب می شود که خطا دارد و هیچ سودی برای این افراد واریز نمی‌شود.

در نتیجه اگر گروهی هنوز سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند میتوانند به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) مراجعه و اطلاعات حساب و شماره بانکی خود را آنجا چک کنند تا از صحت آن مطمئن شوند.

اما اگر اطلاعات حساب این گروه ایراد داشته باشد، این گروه مشمول سود سهام عدالت نمی‌شوند و تنها بعد از مراجعه به سامانه و ویرایش اطلاعات خود می‌توانند در نوبت واریز سود سهام عدالت قرار بگیرند که احتمالا در چند ماه آینده واریز می‌شود.

چه کسانی منتظر واریز سود سهام نباشند؟

جاماندگان و وراث نباید ظرف این چند روز منتظر واریز سود سهام عدالت باشند. چون اگرچه دولت وعده داده به ۳.۵ میلیون نفر جامانده،‌ سهام عدالت بدهد اما روند پرداخت سهام عدالت به این گروه هنوز طی نشده و این افراد همچنان مشمول سهام عدالت نشده‌اند و باید منتظر باشند. چراکه بر اساس وعده‌ها تا پایان سال مشمول دریافت سهام می‌شوند. وراث متوفیان هم جزو همین گروه هستند.

مرحله دوم سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ قرار است طی دو مرحله به حساب مشمولان واریز شود. بر این اساس مرحله نخست آن از امروز، چهارشنبه ۳۰ آذر به واریزی می‌شود و مرحله دوم آن نیز طبق وعده مسئولان به پایان سال جاری موکول شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    سلام برای من ۴۶۰ تومان واریز کردن ولی ارزش سهام من ۵۰۰ هست

    • ناشناس

      برای مادرم یک تومن هست ولی 600 واریز شده!!!😬😬

  • علی

    سلام سهام من ۴۶۰ تومان واریز کردن ولی ارزش سهام من ۵۰۰ هست

    • ال

      برامن 1 تومنه 466 ریختن

  • ناشناس

    سهام من یک میلیونی ولی ۶۰۰ ریختن …..

  • الهام

    قدرت اول منطقه!!!
    اشتباهات و ابهامات سود سهام عدالت رو کجا و چه سازمان و نهادی گردن میگیره؟!
    کجا باید مراجعه کنیم که پاس ندن به جای دیگه؟!!!

  • ناشناس

    خب ما سهاممون یک میلیونیه و ۵۵۵ به حسابمون ریختن

  • ناشناس

    چرا برا من 398تومن واریز شد

  • ناشناس

    سلام سود سهام من 300 واریز کردن واقعا خییییلی کمه

  • ناشناس

    سود سهام من ۲۸۵ هزار تومانه چرا اینقدر کمه من که سهاممو نفروخته

  • نا شناس

    سود سهام من ۲۸۵ هزار تومانه چرا اینقدر کمه من که سهاممو نفروخته

  • ناشناس

    سهام من ۵۳۲هزار تومای است چر برای من۲۵۰هزار واریز شده