کد مطلب: ۴۲۴۹۴۰

بررسی تجارت‌نیوز از عملکرد ۹ماهه بانک ملت

بانکی در اختیار دولتی‌ها! / بدهی ۱۰۰ هزار میلیاردی این بانک به بانک مرکزی

بانکی در اختیار دولتی‌ها! / بدهی 100 هزار میلیاردی این بانک به بانک مرکزی

سود انباشته بانک ملت در پایان آذر ماه امسال نسبت به ابتدای سال 78 درصد کاهش داشته است. میزان بدهی این بانک به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی با رشد چهار درصدی از 97.9 هزار میلیارد تومان در ابتدای امسال به بیش از 101 هزار میلیارد تومان در پایان آذر ماه امسال رسیده است.

بانک ملت تازه‌ترین گزارش عملکرد حسابرسی نشده خود را به ثبت رساند که نکات قابل توجهی در آن دیده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس عملکرد ۹ماهه ابتدایی امسال، سود انباشته بانک ملت در پایان آذر ماه امسال نسبت به ابتدای سال 78 درصد کاهش داشته است.

سود انباشته بانک ملت در پایان آذر ماه امسال به 1.7 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به ابتدای سال جاری بیش از 6.2 هزار میلیارد تومان از آن کاسته شده است.

این بانک طی دوره مذکور دو هزار میلیارد تومان سود خالص ساخته که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 316 درصد رشد داشته است.

بانک ملت در گزارش عملکرد خود بیش از هشت هزار میلیارد تومان اندوخته در نظر گرفته که موجب کاهش سود انباشته این بانک شده است.

اندوخته قسمتی از سود خالص هر بانک بوده که به دلایل مختلف بر اساس تصمیم هیات مدیره آن بانک کنار گذاشته می‎شود که با این حساب سود خالص و همچنین سود قابل تقسیم کمتری به سهامداران داده شده و از خروج منابع از بانک جلوگیری می‎شود.

بالاترین زیان انباشته در میان بانک‌های کشور با ۲۵ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان متعلق به بانک سرمایه است.

آخرین سرمایه ثبت شده برای این بانک معادل پنج هزار میلیارد تومان است.

بدهی 100 هزار میلیاردی به بانک مرکزی

آمارها نشان می‌دهد که مطالبات بانک ملت از بانک مرکزی با رشد 86 درصدی طی 9ماهه ابتدایی امسال به بیش از 50 هزار میلیارد تومان رسیده است.

از سوی دیگر میزان بدهی بانک ملت به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی به بیش از 100 هزار میلیارد تومان رسیده است.

میزان بدهی این بانک به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی با رشد چهار درصدی از 97.9 هزار میلیارد تومان در ابتدای امسال به بیش از 101 هزار میلیارد تومان در پایان آذر ماه امسال رسیده است.

بانک ملت طی 9ماهه نخست امسال بابت هر سهم 40 تومان سود خالص ساخته است.

بانک ملت طی دوره مذکور بیش از 10 هزار میلیارد تومان سود به سپرده‌گذاران خود پرداخت کرده که نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

با توجه به افزایش میزان سپرده‌گذاری در این بانک، به نظر می‌رسد کاهش سود پرداختی به سپرده‌گذاران ناشی از حذف سود روزشمار بوده است.

989459

مطالبات مشکوک‌الوصول بانک ملت طی دوره 9ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد 99 درصدی به بیش از 800 میلیارد تومان رسیده است.

بانک ملت طی 9ماهه نخست امسال بابت هر سهم 40 تومان سود خالص ساخته است.

پرداخت وام به دولتی‌ها

گزارش عملکرد بانک ملت نشان می‌دهد که این بانک بیشتر به اشخاص دولتی وام داده، به طوری که طی 9ماهه ابتدایی امسال بیش از 131 هزار میلیارد تومان از سوی این بانک به اشخاص دولتی پرداخت شده در حالی که طی همین دوره 123 هزار میلیارد تومان تسهیلات به اشخاص غیردولتی پرداخت شده است.

این بانک طی دوره مذکور میزان تسهیلات پرداختی به اشخاص دولتی شش درصد و به اشخاص غیردولتی را 21 درصد افزایش داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.