کد مطلب: ۴۱۰۳۲۲

رستگاری تشریح کرد:

عوامل اصلی آلودگی هوای تهران در سال ۹۸

عوامل اصلی آلودگی هوای تهران در سال ۹۸

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست تهران گفت: علل اصلی آلایندگی هوای تهران خودروهای دیزلی و پس از آن موتورسیکلت‌ها هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست تهران درباره وضعیت آلودگی گفت: به طور کلی امسال از لحاظ آلودگی هوا ۷ روز هوای آلوده بیشتری نسبت به سال گذشته داشتیم. بخشی از این ماجرا به این باز می‌گردد که امسال تعداد آلاینده‌های ازن نسبت به پارسال بیشتر بود و بخش دیگری نیز به شرایط آب و هوایی مربوط می‌شود. این نکته را باید گفت که کیفیت بنزین و خودرو تقریبا مانند سنوات گذشته بوده و تغییر چندانی نکرده است. در وسایل نقلیه فعلی خودروهای دیزلی و بعد از آن موتورسیکلت‌ها مشکل اصلی هستند. البته موتورسیکلت‌های کاربراتوری کارکرده همچنان در حال تردد هستند ولی به مرور از رده خارج خواهند شد.

رستگاری درباره روند پیشگیری از افزایش بیشتر آلاینده‌ها اظهار کرد: نکته مهم روند کیفیت هوا است که نسبت به سنوات گذشته بهبود پیدا کرده است. مهم‌ترین اقداماتی که تاکنون انجام شده مربوط به بحث ارتقای استاندارد سوخت و خودرو است. علاوه بر این از تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری جلوگیری شد همچنین اجرای دقیق‌تر فرآیند معاینه فنی خودروها نیز کمک کرده است. این نکته را باید گفت که وسایل نقلیه سنگین نو و اتوبوس‌‌های شهرداری باید فیلتر دوده داشته باشند. وسایل نقلیه‌ای که مجهز به این فیلتر هستند هیچ دود مرئی از آنها خارج نمی‌شود. اما تعداد اتوبوس‌هایی که به فیلتر دوده مجهز شده‌اند زیر ۵۰ دستگاه است که دلیل آن نیز به نرخ بالای آن بازمی‌گردد.

وی در پایان به پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیرات طرح جایگزین زوج و فرد بر آلودگی هوا گفت: طرح جایگزین زوج و فرد یک طرح ترافیکی است که در شورای ترافیک مطرح شده و در خصوص تاثیر آن بر آلودگی هوا زود است که بتوان اظهار نظر کرد. این کار نیاز به بررسی داده‌های هواشناسی دارد و باید مجریان طرح در مورد آن صحبت کنند.

منبع: گسترش‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بعدن آلودگی شهرهای کوچیک بخاطر چیه؟