کد مطلب: ۶۷۳۵۳

فرآورده های جدید پالایشگاه تهران ٣ سال دیگر به بازار می آید

فرآورده های جدید پالایشگاه تهران ٣ سال دیگر به بازار می آید

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران از حلالها به عنوان فرآورده جدید پالایشگاه نامبرد و گفت: فرآورده‌های نفتی جدید از جمله هگزان خوراکی و انواع حلالها تا سه سال آینده روانه بازار می شوند.احمد خیری، با اشاره به طرحهای در دست اجرای پالایشگاه تهران افزود: شرکت پالایش نفت تهران با اجرای طرحهای در دست اجرا

dbab388938957803829e44314f51d3de_XL.jpg مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران از حلالها به عنوان فرآورده جدید پالایشگاه نامبرد و گفت: فرآورده‌های نفتی جدید از جمله هگزان خوراکی و انواع حلالها تا سه سال آینده روانه بازار می شوند.احمد خیری، با اشاره به طرحهای در دست اجرای پالایشگاه تهران افزود: شرکت پالایش نفت تهران با اجرای طرحهای در دست اجرا و پیش‌بینی شده تا چند سال آینده با تکیه بر استعداد سرمایه‌های انسانی خود با تولید فرآورده های با کیفیت و عملکردی ایمن، پالایشگاهی نمونه در ایران، پیشرو در خاورمیانه و مطرح در جهان خواهد شد.
وی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی و حفظ محیط زیست در پالایشگاه تهران اعلام کرد: تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان پروژه در بخش محیط زیست تعریف شده است که یا به طور کامل اجر اشده‌اند یا درحال اجرا هستند.
مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران با بیان این‌که شرکت در راستای اهداف زیست‌محیطی و برای تحقق استاندارد ایزو ١٤٠٠٠ فعالیتهای متعددی انجام داده است،گفت: نصب ٢ دستگاه سانتریفیوژ لجن نفتی و بیولوژیکی، جایگزینی گاز طبیعی بجای نفت‌کوره، استحصال مواد نفتی از آبهای زیرزمینی با حفر بیش از ٣٦٦ حلقه چاه، نصب دستگاه زباله‌سوز، نصب اکسیژن آنالیزر روی ٣٤ کوره، نصب آنالیزر آنلاین گازهای آلاینده روی شش کوره و انجام مطالعات آلودگی آبهای زیرزمینی منطقه به وسعت ٣٦ کیلومتر مربع از جمله فعالیتهای زیست‌محیطی اجرا شده است.
وی در ادامه به عملیات تعمیرات اساسی برج تقطیر پالایشگاه تهران اشاره کرد و افزود: عملیات تعمیرات اساسی (اورهال) واحد تقطیر شماره یک پالایشگاه جنوبی تهران از شنبه(١٦ مردادماه) آغاز و به مدت ٢٥ روز ادامه خواهد داشت.
به گفته خیری، کوچکترین قطعات و تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی همه دستگاهها و ادوات بزرگ و پیچیده پالایشگاه در حین تعمیرات اساسی بازرسی، تعمیر و یا تعویض می‌شود.
مدیر عملیات پالایشگاه تهران ادامه داد: در مدت زمان اجرای عملیات تعمیرات اساسی به طور معمول اجزای واحدهای عملیاتی مورد بازرسی قرارمی‌گیرند، این بازرسی در نقاطی که تحت تنش بالاتری هستند دقیق‌تر است و در صورتی که معایبی شناسایی شوند با انجام تمهیدات مورد نظر تعمیر و یا تعویض‌انجام صورت می‌گیرد.
وی گفت: تمیزکردن تجهیزات، قطعات، ظروف، برج‌ها و خطوط انتقال از دیگر اقدام هایی است که در این دوره از سوی کارکنان متخصص شرکت بویژه نیروهای تعمیراتی و با نظارت کامل نیروهای بهره‌برداری انجام می‌شود.
خیری در حاشیه تور بازدید خبرنگاران از پالایشگاه تهران با اشاره به این‌که آخرین تعمیرات اساسی واحد تقطیر پالایشگاه در سال ٩١ صورت گرفته است،گفت: تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر در خلاء و اتمسفر، واحد ال پی جی، بخشی ازگوگودسازی و بخش کک‌زدایی واحدکاهش گرانروی به صورت همزمان در حال انجام است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.