کد مطلب: ۱۷۸۰۰۸

فراوانی میوه در آستانه شب یلدا

فراوانی میوه در آستانه شب یلدا

بازار میوه چهار روز مانده به شب یلدا اشباع از محصول است و به گفته فروشندگان، قیمت‌ این محصولات دچار افزایش نخواهد شد.

بازار میوه چهار روز مانده به شب یلدا اشباع از محصول است و به گفته فروشندگان، قیمت این محصولات دچار افزایش نخواهد شد، چرا که عرضه به اندازه کافی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به طور معمول بازار میوه یکی از بازارهای اصلی است که در آستانه شب یلدا با افزایش تقاضا همراه می‌شود. گاهی این افزایش تقاضا تأثیر خود را روی قیمت‌ها می‌گذارد و در نتیجه برخی اقلام پر مصرف برای شب یلدا با افزایش قیمت روبرو می‌شوند.

اما بر اساس مشاهدات بازار میوه در سطح شهر و به گفته برخی فروشندگان، تقریباً برای تمامی اقلام پر مصرف شب یلدا عرضه به اندازه کافی است و حتی با افزایش تقاضا احتمال افزایش قیمت بسیار پایین است. اما با این وجود تجربه نشان داده که در فاصله یکی - دو روز تا شب یلدا برخی اقلام از جمله هندوانه و انار با افزایش قیمت روبرو می‌شوند.

بر این اساس متوسط قیمت برخی اقلام میوه و تره‌بار در بازار امروز به این شرح است:‌ سیب زرد کیلویی ۴۵۰۰ تومان، سیب قرمز کیلویی ۵۰۰۰ تومان، خیار درختی کیلویی ۲۵۰۰ تومان، خیار بوته‌ای کیلویی ۳۰۰۰ تومان، انگور سیاه کیلویی ۵۰۰۰ تومان و موز کیلویی ۳۶۰۰ تومان قیمت دارد. همچنین هر کیلوگرم پرتقال ۵۰۰۰ تومان، نارنگی ۴۵۰۰ تومان و انار ۶۵۰۰ تومان فروخته می‌شوند.

نارنگی ریز و پرتقال آبگیری نیز کیلویی ۲۵۰۰ تومان قیمت دارند و در میان اقلام گران‌تر هر کیلوگرم آناناس ۱۴ هزار تومان و بِه ۱۲ هزار تومان است.

در میان تره‌بار نیز سیب زمینی و پیاز همچنان در شیب افزایشی قرار دارند و به قیمت سابق خود بازنگشته‌اند و هر دو کیلویی ۲۵۰۰ تومان هستند.

همچنین لیموترش به عنوان گران‌ترین نوع تره‌بار کیلویی ۱۲ هزار تومان است. هر کیلوگرم کدو، چغندر، کلم، بادمجان، هویج و کاهو نیز ۲۰۰۰ تومان فروخته می‌شود. فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی هم به ترتیب کیلویی ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ تومان قیمت دارند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.