کد مطلب: ۴۵۰۵۰۴

گفتگوی تجارت‌نیوز با معاون سازمان خصوصی‌سازی:

جزئیات جدید از فروش سهام عدالت / تخلف بانکی در خرید از سهامداران / فروش سهام به بانک‌ها با انتخاب روش مستقیم

جزئیات جدید از فروش سهام عدالت / تخلف بانکی در خرید از سهامداران / فروش سهام به بانک‌ها با انتخاب روش مستقیم

به گفته معاون سازمان خصوصی‌سازی، قرار است با عاملیت بانک‌ها، سهامدارانی که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب می‌کنند بتوانند درصدی از پرتفوی سهام عدالت خود در بورس را با عاملیت بانک‌ها بفروشند.

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز مدعی هستند که تعدادی از شعب بانکی در برخی از شهرستان‌های کشور اقدام به خرید وکالتی سهام عدالت با گرفتن مدارک و اثر انگشت از سهامداران کرده‌اند. آیا فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها آغاز شده است؟

موضوع فروش وکالتی سهام عدالت از چهارشنبه گذشته مطرح شده است.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، به منظور تسهیل در فرآیند آسان‌سازی شیوه واگذاری برای سهامداران، مقرر شد طبق برنامه اعلامی سازمان خصوصی‌سازی، صاحبان سهام با انتخاب یکی از بانک ها و مراجعه به آن ضمن ارائه وکالت‌نامه فروش بتوانند در موعد اعلام شده پول برداشت کنند.

اما طبق اعلام سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت به تجارت‌نیوز، فروش وکالتی سهام عدالت به بانک‌ها را تا تصویب چارچوب‌های آن در شورای عالی بورس ممنوع اعلام کرد.

حسن علائی، معاون سازمان خصوصی‌سازی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: اقدام شعب بانکی در خصوص سهام عدالت غیرقانونی است.

وی افزود: قرار است با عاملیت بانک‌ها، سهامدارانی که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب می‌کنند بتوانند درصدی از پرتفوی سهام عدالت خود را در بورس با عاملیت بانک‌ها بفروشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام یعنی اگه روش غیرمستقیم رو انتخاب کنیم نمی تونیم برای فروش ب بانک مراجعه کنیم ؟لطفا جواب بدین.

    • حسین

      نه روش غیر مستقیم اختیار دخالت سهام را از مشتری میگیره و نمگذارد که سهام دار خودش برای پول خودش تصمیم بگیره برید تا وقت هست روش مستقیم را انتخاب کنید

  • ناشناس

    اقا خدا میدونه گرفتاریم اگه واقعان میخوایین ب داد این مردم بدبخت برسین اونای ک میخوان بفروشن تمام پولشون رو بدین تا از بدبختی در بیان بزارین یکبار هم ک شده دعای ملت پشت سر تون باشه

    • ناشناس

      ۴۵۰ هزار میخرن بانکها

  • ناشناس

    دولت هر روز یکی از عواملشو میاره که مردم رو به سمت روش غیرمستقیم هدایت کنه.چون میدونن که نفع مردم باعث ضرر خودشونه.ااگر مردم روش غیرمستقیم رو برن اختیار سهام از دستشون خارج میشه و دلال بورس استانی قیم و وکیل میشه و تبدیل میشه به برگه ی بی ارزش.اینا یه حرفی از دهنشون پرید ولی حالا میخان جمعش کنن.

  • منصور

    سلام من تا ۱۸ خرداد پول لازمم اونم خیلی زیاد باید قبل ۱۸ پول بیاد دستم الان که میگن از ۶ خرداد فروشش شروع میشه من قبل ۱۸ میتونم بفروشم و پولی میاد دستم؟

  • ف

    آیا الان بفروشیم سهاممون بعدچندسال بازچنین اجازه ای دولت بازمیده ماسهاممون دوباره مس الان ملت سهامشوبفروشه

  • ناشناس

    سلام
    لطفا در خصوص. سی درصد از سهام عدالت که در بورس نیست یعنی جز شرکتهای بورسی نیست باید چکار کرد ..الان 70درصد از سهام عدالت قابل فروش. ودر بورس است ..
    تکلیف اون سی درصد چه میشه

  • ناشناس

    الان من میتونم فردا سی درصد سلامموبفروشم

  • عبدلله

    سلام من نمی خواهم 30درصد از سهامم رو بفروشم چون پول 30درصدش کمه من می خواهم کل سهامم رو بفروشم الان هم روش مسقیم رو انتخاب کردم چه جوری می تونم کل سهامم رو بفروشم و کسی گفته به چه کسی فروخت؟میشه راهنمایی کنید.

  • ناشناس

    فروختم اما مشخص نیست کی پولو واریز میکنن جریان این چیه کسی میدونه

    • ناشناس

      ۴۵۰ تومن میدن فقط.عجله نکنین

  • ناشناس

    سلامواقعاً جای بسی تأسف است که دولتی که خود دم از کوچکتر کردن تصدی خود میزند ولی بانکها را عامل خرید سهام عدالت مردم بدبخت و محروم کرده و بانکها هم به راحتی با گرفتن امضا و اثر انگشت وکالت میگیرند تا در هر زمان و به هر قیمت سهام مردم را به نفع خودشان بفروشند.معلوم است هدف دولت کمک به محرومین نیست بلکه پیدا کردن راهی برای جبران کسری بودجه است.وگرنه چرا دولت باید بعد از وکالت دادن مردم به بانک‌ها باید اعلام کند کارت اعتباری به سهامداران میدهد!!!؟